Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säker på att den inte triggats tidigare då? Jag har två mätpunkter då det inte gått. En då jag verkligen ville applicera voucher och en där jag bara ville testa om jag kunde applicera den i efterhand. Båda gångerna blev det nej. Däremot har jag utan problem i efterhand applicerat vouchern som triggats före bokningen i efterhand.
Kommer enbart ihåg detaljerna kring ett tillfälle då jag inte hade kommit upp i 150 ksek i inköp på Amex men hade poängen för att boka resan utan vouchern. Ringde och bokade och senare i veckan kom jag upp i 150 ksek spend, ringde och applicerade vouchern, kanske 7-10 dagar mellan.

Kommer enbart ihåg detaljerna kring ett tillfälle då jag inte hade kommit upp i 150 ksek i inköp på Amex men hade poängen för att boka resan utan vouchern. Ringde och bokade och senare i veckan kom jag upp i 150 ksek spend, ringde och applicerade vouchern, kanske 7-10 dagar mellan.
Det är iaf inget jag skulle rekommendera eftersom det bevisligen är långt ifrån säkert att det fungerar. Jag testade tillochmed att få en reissue på min ena biljett efter att jag fått min biljett men fick tvär-nej.

Samma övning som jag lyckades med nyligen. Bokade vanlig bonusresa i C till LAX och betalade fullpris. Min voucher triggades några dagar senare och då ringde jag Tallinn som applicerade vouchern. Jag behöll samma PNR och biljettnummer och fick hälften av de använda poängen tillbaka.

Hej,

Fick första vouchern i våras och den gäller då hela 2015 och 2016.

Eftersom vi väntar tillökning i familjen nästa sommar så kommer det inte bli så mycket resande under 2016 och därför har jag dragit in på användningen av kortet för att trigga det på Nyår och då försöka få min andra voucher så att den gäller 2016 och 2017.

Nu visar det sig att de redan skickat ut min voucher trots att jag fortfarande saknar ett par 1000 till 300k.

Är det någon annan som varit med om detta?
Hur fungerar det med att trigga den sent på året, är det "ok" enligt Amex? Kan man ringa och säga att man inte vill ha den redan på grund av detta?

Jag fattar inte riktigt. Är det inte så att pengar spenderade bygger på kalenderår och att vouchern gäller "innevarande och nästkommande kalenderår". Vad är det då för mening med att vänta med att trigga en voucher?

Försökte nyss boka Köpenhamn-Warszawa-Tokyo-Sydney-Auckland-Sydney-Tokyo-Düsseldorf-Köpenhamn utan framgång.

Enligt agenten så gick gick det inte boka denna eftersom "the computer sys no" ....transfer i två zoner, dels Europa och Central & Far East Asia.

HUACA som gäller? Har inte haft några problem att boka med byte i Europa och en tredje zon innan.

Försökte nyss boka Köpenhamn-Warszawa-Tokyo-Sydney-Auckland-Sydney-Tokyo-Düsseldorf-Köpenhamn utan framgång.

Enligt agenten så gick gick det inte boka denna eftersom "the computer sys no" ....transfer i två zoner, dels Europa och Central & Far East Asia.

HUACA som gäller? Har inte haft några problem att boka med byte i Europa och en tredje zon innan.
Den där borde fungera, klart man ska få byta i Europa och en annan kontinent om man ska till Oceanien. Man får dock inte byta i olika zoner på utresa och hemresa, tex Tokyo på utresa och Bangkok på hemresan.

Hur är det med bytestider? Om det är mer än 24 timmar mellan två flyg så går det inte.

Om det är mer än 24 timmar mellan första avgången och sista ankomsten måste man ibland "argumentera" med dem, eftersom vissa tolkar 24-timmarsregeln på det sättet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen