Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Varit lite offline här ett tag. Är det 750 kr/pers numera om jag ska omboka? När ändrades det i så fall från 150 kr?
Har dålig koll själv sen Skyteam men tror det är ”feeder” som kan ändras/läggas till till en billigare själv. Feeder, om jag fattat rätt är, anslutning till Skyteamhub inom Europa. Alltså inte till tex Nairobi, Atlanta, Seuel

Long time lurker, first time poster.

Har en fråga. Har hittat tillgänglighet i business ena vägen ARN-SIN. Det finns dock inga biljetter på vägen tillbaka SIN-ARN just nu.

Vad jag förstår kan jag nu boka resan ARN-SIN och sen lägga till SIN-ARN när det finns tillgänglighet och applicera 241-vouchern på hela bokningen / poängkostnaden, dvs. total poängkostnad (om jag nu lyckas få till business blir då 95 k (om ekonomi på vägen hem 71,25k). Någon som kan bekräfta min förståelse?

Har en fråga. Har hittat tillgänglighet i business ena vägen ARN-SIN. Det finns dock inga biljetter på vägen tillbaka SIN-ARN just nu.

Vad jag förstår kan jag nu boka resan ARN-SIN och sen lägga till SIN-ARN när det finns tillgänglighet och applicera 241-vouchern på hela bokningen / poängkostnaden, dvs. total poängkostnad (om jag nu lyckas få till business blir då 95 k (om ekonomi på vägen hem 71,25k). Någon som kan bekräfta min förståelse?
Stämmer enligt min uppfattning, så länge du gör det dagen innan utresan ARN-SIN och att vouchern är giltig vid dagen för ombokning!

Det stämmer, och om du hittat biz säten på ARN-SIN så gäller rådet: "Boka först, tänk sedan". Awards är fullt avbokningsbara (ej räknat en hanterbar avgift) men biz säten försvinner snabbt.

Vi har sen tidigare bokat en hemresa från Bangkok till Göteborg i Business och håller nu på att hitta en lämplig utresa.
Stämmer det att vi antingen kan hitta en resa från GOT till annan destination inom Sydostasien alternativt från annan stad i Europa men då måste ta oss till Bangkok?

Det finns en del tillgänglighet att boka utresan med Vietnam airlines i economy, men hur blir det då med poängkostnaden? Betalar man deras dubbla kostnad på utresan och den ”vanliga” kostnaden på hemresan eller blir hela resan omräknad till dubbelt poängpris?

Bokade ARN-LAS i business samt LAS-ARN i economy med 2-4-1 i December 2025, resan är sommaren 2026. Vouchern hade utgångsdatum 31/12/25.
Om jag nu hittar business på hemvägen kan jag då boka om resan eller är det kört då vouchern har gått ut? Minns inte riktigt hur reglerna är..

Bokade ARN-LAS i business samt LAS-ARN i economy med 2-4-1 i December 2025, resan är sommaren 2026. Vouchern hade utgångsdatum 31/12/25.
Om jag nu hittar business på hemvägen kan jag då boka om resan eller är det kört då vouchern har gått ut? Minns inte riktigt hur reglerna är..
Vouchern är förbrukad. Även med SAS förlängning så går det inte.
Du kan boka om, men utan ny voucher så betalar du fullt poängpris.

Toppen