Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Försökte det först, var så att man behövde 160k p för att kunna resa PLUS åt båda hållen, så 80k med Voucher. Men jag hade bara 75k så blev Go+PLUS. När jag försöker ändra vill de man ska ha 90k i poäng för att ändra Go>PLUS. Så att ändra går inte alls.

Hade en bokning med SAS på en enkelbiljett från Tokyo till Stockholm bokad med min voucher som går ut den 31/3.
Gjorde idag en ändring på min bokning för att flytta resan från den 9 april till den 10 april då det dykt upp en plusbiljett på bonusbiljetterna.

Men då följde inte 2-4-1 biljetten med.
Försöker använda mig utav chatboten Ture och ber om att bli omkopplad till supporten men det verkar inte fungera.

Men brukar inte biljetten följa med automatiskt vid en ombokning? Har aldrig behövt boka om en resa tidigare..

Hade en bokning med SAS på en enkelbiljett från Tokyo till Stockholm bokad med min voucher som går ut den 31/3.
Gjorde idag en ändring på min bokning för att flytta resan från den 9 april till den 10 april då det dykt upp en plusbiljett på bonusbiljetterna.

Försöker använda mig utav chatboten Ture och ber om att bli omkopplad till supporten men det verkar inte fungera.

Men brukar inte biljetten följa med automatiskt vid en ombokning? Har aldrig behövt boka om en resa tidigare..
Voucher borde självklart ”följa med” men tror inte att SAS system klarar det. Ring in.

Säker på att voucher går ut då?
Vouchers som redan var nyttjade förlängdes inte, enbart de som inte var nyttjade förlängdes 3 månader.

Säker på att voucher går ut då?
Vouchers som redan var nyttjade förlängdes inte, enbart de som inte var nyttjade förlängdes 3 månader.
Jarå, biljetten beställdes efter årsskiftet när den redan var förlängd och jag kan se den liggandes på mitt konto.
Men den flyttades som sagt inte över. Men då får jag försöka ta mig tid att ringa in då.

Testade att ringa in nu och kom fram på 1 minut och det var löst på ytterligare 2 minuter. Smidigt värre!

Hej!

Hur tolkar ni följande?
"Observera att just nu kan du endast använda en Amex 2-för-1-värdecheck per bokning (online eller offline) och ingen bokning får omfatta fler än två resenärer".

Får man vara 2 vuxna och en infant på en bokning? Infant upptar ju inget eget säte och det är väl det som man egentligen är ute efter antar jag med maxgränsen på 2 resenärer

Hej!

Hur tolkar ni följande?
"Observera att just nu kan du endast använda en Amex 2-för-1-värdecheck per bokning (online eller offline) och ingen bokning får omfatta fler än två resenärer".

Får man vara 2 vuxna och en infant på en bokning? Infant upptar ju inget eget säte och det är väl det som man egentligen är ute efter antar jag med maxgränsen på 2 resenärer

Infant räknas inte, du kan boka 2 vuxna+infant utan problem.

Någon som varit med om detta.

Utan iklickad voucher (2 personer) - ser tillgänglighet.
1740673401114.png

med iklickad voucher så försvinner den??? Förstår verkligen inte varför med dessa flights.

bugg eller logiskt?

1740673470490.png

Attachments

• 1740673425560.png
    1740673425560.png
    16,3 KB · Visningar: 40
  • 1740673441422.png
    1740673441422.png
    15,3 KB · Visningar: 49
Toppen