Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga :) Då har jag för första gången uppnått 150 000 kr med mitt SAS Amex Elite kort.

När och hur tar jag del av min voucher? :)
Du kan använda den direkt, ser du den i SAS-appen? ”More”->Wallet.
Testa om den är synlig vid Skyteam-partnersök sidan, antar det kanske dröjer ngn dag.

Vi har delat upp vår bokning i två för att hela familjen ska kunna åka på en Skyteamaward med 2x241. Är det någon mening med att ringa Sas och be dem lägga till text att bokningarna avser samma familj (vid händelse av t.ex överbokat plan)? Eller riskerar jag bara att kundtjänst raderar bokningen av misstag?

Vi har delat upp vår bokning i två för att hela familjen ska kunna åka på en Skyteamaward med 2x241. Är det någon mening med att ringa Sas och be dem lägga till text att bokningarna avser samma familj (vid händelse av t.ex överbokat plan)? Eller riskerar jag bara att kundtjänst raderar bokningen av misstag?
Det har väl gett effekt i några fall, men personligen hade jag försökt att hålla kundtjänst så långt från en fungerande och bra bokning som möjligt.

En fråga som jag tänkt på är om man har Elite och fått två voucher detta år och sedan byter till Premium finns då möjlighet att få en till voucher detta år?

Så då är det enklaste sättet att få 3 voucher per år antar jag. Det är väl fritt att ändra nivå på kortet efter 6 månader?

Det mer komplicerade alternativet då vi spenderar säkert 450 tkr per år är att:
Jan - Juni: Så har jag kortet och spenderar 300.000 jag refererar min fru och säger upp mitt kort
Juli - Dec: Så har frun kortet och spenderar mer än 150.000 kr hon refererar sin syster (som sagt tidigare att vi kan använda hennes namn) säger upp sitt kort
Jan - Juni: Syster spenderar (vi använder hennes kort) säg 300.000 kr hon refererar mig osv.

Då skulle vi få 3 vouchers och 90.000 EB + 2st referals på 4x 45.000 styck per år. Dvs 3 vouchers och 270.000 EB. Låter omständigt men skulle det funka om det går 12 månader mellan uppsägning och ny ansökan?

Du som har Elite kan inte refera din fru till Premium. Går bara att värva till samma eller högre kort. Känner ni någon annan med Premium som kan värva henne där ni får båda bonusarna? Eller ska hon också ha Elite?

Om din fru har Premium blir det lite mindre poäng. Ni får 82.5k poäng, Elite ger 20p/100 och Premium 15p/100.

Teoretiskt ser det ju ut att fungera, men ska ni få 45k+45k värvningar så måste din fru också ha Elite. Tänk då på att ni måste betala för alla 12mån.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen