Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går ju onekligen att boka Garuda First och där kan man mixa med annat än First. Så om du kan boka tex First och Business borde det ju rent teoretiskt inte vara några problem att boka Economy och Business
Det har nog varit tur med den bokningen. Jag ringde två ggr idag för att försöka boka Garuda first. Båda agenterna såg platserna men hävdade att man inte kunde boka, jag stod på mig, båda ringde backoffice och de sa att man dels inte kunde boka first (än), dels att man inte kunde mixa bokningsklasser.

Det har nog varit tur med den bokningen. Jag ringde två ggr idag för att försöka boka Garuda first. Båda agenterna såg platserna men hävdade att man inte kunde boka, jag stod på mig, båda ringde backoffice och de sa att man dels inte kunde boka first (än), dels att man inte kunde mixa bokningsklasser.
All I hear are excuses!
Högst troligt går det att boka, men de får inte av någon anledning. Och on någon inte väljer att bryta mot direktiven blir det ingen bokning just nu troligtvis.

All I hear are excuses!
Högst troligt går det att boka, men de får inte av någon anledning. Och on någon inte väljer att bryta mot direktiven blir det ingen bokning just nu troligtvis.
Exakt. En av de jag pratade med sa uttryckligen att han såg platserna och skulle kunna boka dem, men att han inte fick och att "eurobonus" inte skulle godkänna biljetteringen.

Ledsen om jag är sen på bollen ifall detta tagits upp redan, men hittar inget om det i forumet. Är nedan skrivning på SAS webplats något nytt eller är det jag som missförstår (var ett tag sedan jag bokade en resa med voucher):

"För närvarande kan du endast använda en Amex 2 för 1-voucher per bokning (online eller offline), och en sådan bokning kan inte ha fler än två resenärer." https://www.sas.se/hjalp-och-kontak...press-erbjudande-och-vilka-oppettider-galler/

Det har ju alltid varit så att man behövt ringa in och boka när man ska boka med voucher för hela familjen, men detta ovan tolkar jag som att inte ens det är möjligt när det står "online eller offline"??? Och vad innebär "för närvarande"?. Tacksam om någon kan klargöra.

Det har skrivits ganska mycket om detta, det är som det står. Du kan bara använda 1 2-4-1 voucher per bokning och max 2 pers i en bokning för Skyteam. Så ska du boka ex 4 personer får du göra 2 separata bokningar.

De jobbar på att lösa det (säger SAS iaf) men ingen vet när det kommer hända.

Ok. Vad jag kan förstå av texten så verkar det inte bara gälla för bokningar inom Skyteam utan generellt för voucher-bokningar, alltså även med SAS. Rätt eller fel?

Samt, är det någon som har några kreativa lösningar för hur man hanterar detta bäst om man planerar att boka en bonusresa för familjen (2 vuxna, 3 barn)?

För rena SAS-awards så går det fortfarande att boka 2+ personer med flera vouchers i samma bokning.

2 vuxna+3 barn är ju en knepig bokning oavsett. Kan ni inte åka SAS allihop kanske 1 vuxen+1 barn kan åka Skyteam medan resten åker SAS.

Ok. Vad jag kan förstå av texten så verkar det inte bara gälla för bokningar inom Skyteam utan generellt för voucher-bokningar, alltså även med SAS. Rätt eller fel?

Samt, är det någon som har några kreativa lösningar för hur man hanterar detta bäst om man planerar att boka en bonusresa för familjen (2 vuxna, 3 barn)?
Rena SAS-bokningar går utmärkt att boka 2 vuxna och 3 barn på.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen