Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jannes

Medlem
Är inne och söker här https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/ men hittar inget i Business class alls, kan man fortfarande boka business class biljett här?

Finns ngt bättre ställe att se tillgänglighet på?
Är lite väl öppen fråga (destination, tidpunkt etc) men ja det går bra att boka via SAS hemsida, helt som förrut. Som test hittade jag T/R till Buenos Aires till nästa sommar i Business 2 minuter sedan.
För att underlätta sökandet kan du pröva https://awardhacks.se/Star
 

Migato

Medlem
Hur är det nu igen med om en person har voucher och en annan har poängen? Visst är det så att antingen behöver man:
1. Föra över poängen till den som har voucher och voucherägaren gör bokningen eller
2. Ingå i point sharing-grupp och då kan poängägaren göra bokningen. Men då kan man inte lämna gruppen på 6 månader.
 

Matore

Medlem
Har varit lite olika bud på hur sent man kan av/omboka. Är det 24 tim innan avgång exakt, eller är det senast "dagen före" som gäller? Fått båda svaren av SAS nu.
 

palmen

Moderator
Hur är det nu igen med om en person har voucher och en annan har poängen? Visst är det så att antingen behöver man:
1. Föra över poängen till den som har voucher och voucherägaren gör bokningen eller
2. Ingå i point sharing-grupp och då kan poängägaren göra bokningen. Men då kan man inte lämna gruppen på 6 månader.
Ja, någon av de två alternative gäller.
Dock lite osäker på om man tvingas vara kvar 6 månader, eller om man kan lämna men inte gå med ni någon annan på 6 månader.
 
Har en 2-4-1 bokning med hemresa bokad DPS-BKK-CPH än så länge.
Vill lägga till sista benet (CPH-ARN) men det går trögt där.
På sas.se finns det 7! st SK flighter med platser på det datumet jag vill åka men telefonsupporten säger att dom inte kan boka in mig på någon av dessa.
Det finns alltså tillgänglighet både som Star alliance award och SAS bonus biljett på hemsidan.

Den första jag pratade med sa att det kan vara fel i systemet och bad mig ränsa cache och browser history för att se rätt tillgänglighet på hemsidan.
Den andra sa att dom kan vara tillgängliga för nya bokningar men inte ombokningar. Hon rekommenderade att jag gör en separat bokning för sista benet.

Vill ju gärna undvika det då det blir en adderad kostnad och dessutom måste vi troligtvis hämta ut bagage och checka in igen.

Någon som har något tips på hur jag kan få dit sista benet?
Känns ju orimligt att dom har tillgänglighet på 7 flighter men inte tillåter bokning på nån?
 

lillemannen

Medlem
Har en 2-4-1 bokning med hemresa bokad DPS-BKK-CPH än så länge.
Vill lägga till sista benet (CPH-ARN) men det går trögt där.
På sas.se finns det 7! st SK flighter med platser på det datumet jag vill åka men telefonsupporten säger att dom inte kan boka in mig på någon av dessa.
Det finns alltså tillgänglighet både som Star alliance award och SAS bonus biljett på hemsidan.

Den första jag pratade med sa att det kan vara fel i systemet och bad mig ränsa cache och browser history för att se rätt tillgänglighet på hemsidan.
Den andra sa att dom kan vara tillgängliga för nya bokningar men inte ombokningar. Hon rekommenderade att jag gör en separat bokning för sista benet.

Vill ju gärna undvika det då det blir en adderad kostnad och dessutom måste vi troligtvis hämta ut bagage och checka in igen.

Någon som har något tips på hur jag kan få dit sista benet?
Känns ju orimligt att dom har tillgänglighet på 7 flighter men inte tillåter bokning på nån?
Prova igen och ring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen