Rickard_O
Medlem
Har en 2-4-1 bokning med hemresa bokad DPS-BKK-CPH än så länge.
Vill lägga till sista benet (CPH-ARN) men det går trögt där.
På sas.se finns det 7! st SK flighter med platser på det datumet jag vill åka men telefonsupporten säger att dom inte kan boka in mig på någon av dessa.
Det finns alltså tillgänglighet både som Star alliance award och SAS bonus biljett på hemsidan.
Den första jag pratade med sa att det kan vara fel i systemet och bad mig ränsa cache och browser history för att se rätt tillgänglighet på hemsidan.
Den andra sa att dom kan vara tillgängliga för nya bokningar men inte ombokningar. Hon rekommenderade att jag gör en separat bokning för sista benet.
Vill ju gärna undvika det då det blir en adderad kostnad och dessutom måste vi troligtvis hämta ut bagage och checka in igen.
Någon som har något tips på hur jag kan få dit sista benet?
Känns ju orimligt att dom har tillgänglighet på 7 flighter men inte tillåter bokning på nån?
Finns tricks för detta har jag för mig, jag kommer inte ihåg exakt hur min senaste agent löste det, men jag hade också strul med IST-XXX-ARN.Pratat med 4 personer nu och alla säger att det inte finns något på hela dagen.
Trots att att det finns på 7 flighter på hemsidan. Dom säger bara att hemsidan visar fel.
Bokar en SAS bonus så länge så jag har en backup
Försökte först få tag i IST-BLL-ARN då det bara hade inneburit ca 2-2,5h på IST men den gick verkligen inte att lösa.
Så då försökte jag även via ZRH men gick inte det heller, till slut så strulade även via CPH men om jag minns rätt så gjorde han den baklänges och tog tillbaka allt annat då gick det vägen. Blev 5h45min på IST vilket man är jättetaggad på kl 06 på morgonen
Vet inte exakt hur detta skulle hjälpa dig, men jag hade garanterat testa att ringa igen och be dom prova, utan att hålla på och avboka existerande flighter.