Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en 2-4-1 bokning med hemresa bokad DPS-BKK-CPH än så länge.
Vill lägga till sista benet (CPH-ARN) men det går trögt där.
På sas.se finns det 7! st SK flighter med platser på det datumet jag vill åka men telefonsupporten säger att dom inte kan boka in mig på någon av dessa.
Det finns alltså tillgänglighet både som Star alliance award och SAS bonus biljett på hemsidan.

Den första jag pratade med sa att det kan vara fel i systemet och bad mig ränsa cache och browser history för att se rätt tillgänglighet på hemsidan.
Den andra sa att dom kan vara tillgängliga för nya bokningar men inte ombokningar. Hon rekommenderade att jag gör en separat bokning för sista benet.

Vill ju gärna undvika det då det blir en adderad kostnad och dessutom måste vi troligtvis hämta ut bagage och checka in igen.

Någon som har något tips på hur jag kan få dit sista benet?
Känns ju orimligt att dom har tillgänglighet på 7 flighter men inte tillåter bokning på nån?

Pratat med 4 personer nu och alla säger att det inte finns något på hela dagen.
Trots att att det finns på 7 flighter på hemsidan. Dom säger bara att hemsidan visar fel.

Bokar en SAS bonus så länge så jag har en backup
Finns tricks för detta har jag för mig, jag kommer inte ihåg exakt hur min senaste agent löste det, men jag hade också strul med IST-XXX-ARN.
Försökte först få tag i IST-BLL-ARN då det bara hade inneburit ca 2-2,5h på IST men den gick verkligen inte att lösa.
Så då försökte jag även via ZRH men gick inte det heller, till slut så strulade även via CPH men om jag minns rätt så gjorde han den baklänges och tog tillbaka allt annat då gick det vägen. Blev 5h45min på IST vilket man är jättetaggad på kl 06 på morgonen :rolleyes:

Vet inte exakt hur detta skulle hjälpa dig, men jag hade garanterat testa att ringa igen och be dom prova, utan att hålla på och avboka existerande flighter.
 
Pratat med 4 personer nu och alla säger att det inte finns något på hela dagen.
Trots att att det finns på 7 flighter på hemsidan. Dom säger bara att hemsidan visar fel.

Bokar en SAS bonus så länge så jag har en backup
Det är någon form av "married segment" som spökar fast omvänt, dvs att du inte kan lägga till vissa flighter till andra flighter även fast de finns separat.
Detta händer ibland, och ofta på sista connection hem när den ska läggas till separat.

Det går att komma runt detta rent "tekniskt" men frågan är om en agent kan eller får göra detta. Det är ju tex rent teoretiskt möjligt att en tor resa består av 3 "resor" 1 på utresan och 2 resor på hemresan. Har tom blivit så ibland för mig när jag bokat en helt vanlig biljett på hemsidan, senast tor Barcelona där hemresan delades upp i två resor.
 
Ska göra mitt första försök på att boka *A/2-4-1 biljett per telefon senare idag, men blir lite fundersam då jag får fram tre olika telefonnummer för SAS kundtjänst:
Första posten i tråden säger ett nummer som slutar 4040
SAS appen säger det som slutar 4000
SAS hemsidan säger det som slutar 727727

Är det någon skillnad? Är EBD, man ska väl få de riktigt vassaste i kundtjänst nuförtiden?
 
Ska göra mitt första försök på att boka *A/2-4-1 biljett per telefon senare idag, men blir lite fundersam då jag får fram tre olika telefonnummer för SAS kundtjänst:
Första posten i tråden säger ett nummer som slutar 4040
SAS appen säger det som slutar 4000
SAS hemsidan säger det som slutar 727727

Är det någon skillnad? Är EBD, man ska väl få de riktigt vassaste i kundtjänst nuförtiden?
Det är samma support. Som EBD ska du oavsett hamna hos de mest kompetenta och erfarna medarbetarna sedan några veckor tillbaka
 
Ska göra mitt första försök på att boka *A/2-4-1 biljett per telefon senare idag, men blir lite fundersam då jag får fram tre olika telefonnummer för SAS kundtjänst:
Första posten i tråden säger ett nummer som slutar 4040
SAS appen säger det som slutar 4000
SAS hemsidan säger det som slutar 727727

Är det någon skillnad? Är EBD, man ska väl få de riktigt vassaste i kundtjänst nuförtiden?
Haha, fick pratade precis med någon på kundtjänst angående en bokning jag har och i slutet nämner han att det är ett nytt nummer man ska ringa (slutar på 3010). Blev nyfiken så sökte lite på numret och kommer till 180.se där någon varnat den som bedrägeri... Iof kanske någon som ville klaga, hehe

Samtidigt som han gav mig numret så sa han att nya öppettider är 08-17, även för Gold (sa inget om Diamond).

EDIT: Blev en HUACA x2 för att få en ändring igenom, men sista personen i telefon nämnde att det kommer ske en förändring för kundtjänst (färre timmar med svensk-talande och fler på engelska), så antar fler besparingar. Det som jag inte fatta var att dom nämnde att det kommer en förändring kring hur 2-4-1-bokningar sker. Personen som pratade kanske är helt ute och cyklar men dom sa att bokningar med voucher endast kommer kunna ske mellan 8-17 på vardagar (via tlf).
 
Last edited by a moderator:
Haha, fick pratade precis med någon på kundtjänst angående en bokning jag har och i slutet nämner han att det är ett nytt nummer man ska ringa (slutar på 3010). Blev nyfiken så sökte lite på numret och kommer till 180.se där någon varnat den som bedrägeri... Iof kanske någon som ville klaga, hehe

Samtidigt som han gav mig numret så sa han att nya öppettider är 08-17, även för Gold (sa inget om Diamond).

EDIT: Blev en HUACA x2 för att få en ändring igenom, men sista personen i telefon nämnde att det kommer ske en förändring för kundtjänst (färre timmar med svensk-talande och fler på engelska), så antar fler besparingar. Det som jag inte fatta var att dom nämnde att det kommer en förändring kring hur 2-4-1-bokningar sker. Personen som pratade kanske är helt ute och cyklar men dom sa att bokningar med voucher endast kommer kunna ske mellan 8-17 på vardagar (via tlf).
Ringde in och bokade med en 2-4-1 voucher i lördags. Första agenten hade inga problem att boka men hittade inte sista benet på resan. Andra agenten hävdade att han inte kunde applicera 2-4-1 vouchers eftersom det numera bara kunde göras på vardagar 9-17 av en speciell avdelning. Tredje agenten kunde boka hela resan och applicera voucher.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen