Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.
I inlägget på förstasidan står det:

Ändring/avbokning av bonusresor:
  • Du får ändra/avboka bonusresan fram till midnatt dagen före första flighten, förutsättning är att SAS kundtjänst är öppet.

På SAS sida står det ”Ombokning och avbokning av Star Alliance-bonusbiljetter tillåts fram till 25 timmar för utresans avgångstid”

Om jag nu har en resa som påbörjas på lördag 10:25, är det 10:25 på fredag som gäller eller kommer jag kunna göra en ombokning senare på fredagen?
 

palmen

Moderator
I inlägget på förstasidan står det:

Ändring/avbokning av bonusresor:
  • Du får ändra/avboka bonusresan fram till midnatt dagen före första flighten, förutsättning är att SAS kundtjänst är öppet.

På SAS sida står det ”Ombokning och avbokning av Star Alliance-bonusbiljetter tillåts fram till 25 timmar för utresans avgångstid”

Om jag nu har en resa som påbörjas på lördag 10:25, är det 10:25 på fredag som gäller eller kommer jag kunna göra en ombokning senare på fredagen?
Kan vara så att det är gammal info i första posten, jag skulle gå på vad sas säger. Better safe than sorry
 

JacobGBG

Medlem
Kan vara så att det är gammal info i första posten, jag skulle gå på vad sas säger. Better safe than sorry
SAS Har ju smygit mer och mer senaste åren i att uppmärksamma sina ändringar.

Vill minnas att när de ändrade sin award chart så var det något örnöga här på forumet som fångade det innan officiell kommunikation.
 
Visst är det så att om jag avbokar en hemresa på en påbörjad t/r så får jag inte tillbaka några poäng för den delen av resan?
Funderar på att byta min hemresa med United i C till Lufthansa i F
 

Timpsi

Medlem
Det går inte att lägga till en utresa på enkelbiljetten, däremot kan du boka den som enkel och sedan när hemresan släpps så avbokar du utresan och bokar ut- och hemresa som en T/R
Väcker denna fråga lite. Jag antar att syftet med detta är att spara en voucher så att man bara använder 1 istället för 2 st (en för utresa och en för hemresa).
Jag har en voucher som går ut i år och en som går ut nästa år. Jag vill boka en t/r men är behöver sannolikt ändra utresan när LH släpper Business/First. Då borde jag i så fall använda den gamla vouchern för hemresan (som vi kommer spika datum och inte ändra) men låta den nyare vouchern vara och använda den senare under 2023 när platser släpps. Visst kan jag göra så, dvs man MÅSTE inte boka en t/r med en 2-4-1, eller?
 

RhinoG

Medlem
Väcker denna fråga lite. Jag antar att syftet med detta är att spara en voucher så att man bara använder 1 istället för 2 st (en för utresa och en för hemresa).
Jag har en voucher som går ut i år och en som går ut nästa år. Jag vill boka en t/r men är behöver sannolikt ändra utresan när LH släpper Business/First. Då borde jag i så fall använda den gamla vouchern för hemresan (som vi kommer spika datum och inte ändra) men låta den nyare vouchern vara och använda den senare under 2023 när platser släpps. Visst kan jag göra så, dvs man MÅSTE inte boka en t/r med en 2-4-1, eller?
Så kan du absolut göra, eller använde vouchern som går ut nu för en annan resa senare nästa år, om du vill undvika att använda att två vouchers för en resa. Voucher behöver ej användas på T/R.
 

palmen

Moderator
Väcker denna fråga lite. Jag antar att syftet med detta är att spara en voucher så att man bara använder 1 istället för 2 st (en för utresa och en för hemresa).
Jag har en voucher som går ut i år och en som går ut nästa år. Jag vill boka en t/r men är behöver sannolikt ändra utresan när LH släpper Business/First. Då borde jag i så fall använda den gamla vouchern för hemresan (som vi kommer spika datum och inte ändra) men låta den nyare vouchern vara och använda den senare under 2023 när platser släpps. Visst kan jag göra så, dvs man MÅSTE inte boka en t/r med en 2-4-1, eller?
Gör du det blir priset 60% per enkelresa, dvs 120% tor om det inte är SAS. Båda vouchers kommer också gå åt.

Bokar du tor betalar du ordinarie priset och nyttjar din voucher för nästa år. Worst case så vaskas en voucher, men det är same same som om du nyttjar båda på enkel.

Enda fördelen med 2 enkla är att du kan ändra hemresa efter utresan är gjord.
 

AndreasW

Medlem
Jag har en bekant som har 2st 2-4-1 men endast tillräckligt med poäng för en T/R till Nordamerika. Kan man använda poäng från en annan persons konto för att boka med den andra vouchern?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen