Jag kan boka *A på SAS med 2-4-1 (om den inte säger ifrån när jag trycker på Betala)Dantorp11 skrev:Jag har definitivt ringt SAS innan. Dessutom sa killen på SAS kundtjänst att Star Alliance inte går att boka med 2-4-1 online längre, vilket verkar stämma.Klicka för att utvidga...
Låter som du talat med kundtjänst, och pålitligheten är därefter. Är en ganska enorm ”enhancement” ifall detta vore sant.Dantorp11 skrev:Jag har definitivt ringt SAS innan. Dessutom sa killen på SAS kundtjänst att Star Alliance inte går att boka med 2-4-1 online längre, vilket verkar stämma.Klicka för att utvidga...
Man har aldrig bokat hos Amex, bokning har alltid gjorts hos sas. Svårt att tro att det ändrats nu.Dantorp11 skrev:Pratade precis med SAS kundtjänst och de sa att 2-4-1 på Star Alliance numera måste bokas via Amex, inte SAS. Någon som testat?Klicka för att utvidga...
På vilket sätt fungerar det inte? Sidan för bokning av *A är ju tillgänglig online och för mig sänks poängpriset om jag klickar i en 2-4-1. Är det senare i bokningsflödet det inte fungerar?Dantorp11 skrev:Jag har definitivt ringt SAS innan. Dessutom sa killen på SAS kundtjänst att Star Alliance inte går att boka med 2-4-1 online längre, vilket verkar stämma.Klicka för att utvidga...
Danny_w skrev:Någon som har erfarenhet av en voucher som inte dykt upp på SAS?Har en 2-4-1 Amex voucher som skapades 22 augusti 2022 och används nu på en resa i september. Allt verkar ok med den.3 juli 2023 skapades en ny voucher enligt Amex och jag fick hem ett brev som vanligt. När jag ska boka via SAS så hittar dom inte vouchern. Se kan endast se den från 2022.Amex kundtjönst däremot kan se att de skickat över en voucher till SAS i juli 2023.Jag har ringt fram och tillbaka, Amex öppnsde ett ärende för en vecka sedan och skulle undersöka saken.Någon som varit med om samma sak? Fundersr på om jag behöver göra något mer. Verkar omöjligt att få dessa två bollar att prata med varandra…Klicka för att utvidga...
Ja, just nu pågående ärende hos AMEX för andra gången i år. Voucher-överföringen verkar spårat ur.. Fixades i somras manuellt av AMEX efter den inte dykt upp hos sas och har klagat. Voucher nr 2 samma sak, gjorde nytt ärende för några dagar sen.Danny_w skrev:Någon som har erfarenhet av en voucher som inte dykt upp på SAS?Klicka för att utvidga...
Sas säger att den senare resan nu i sep är bokad med vouchern från 2022…. Så verkar som att det är något fel. Men väldigt tråkigt att Amex inte riktigt förstod. De sa ”men vouchern skickas automatiskt över till sas” jag bad hen att skapa ett ärende och höra med SAS…backfire skrev:Nu vet jag inte när du bokade resan som du ska göra i september. Men kan det vara så att vouchern från 2023 används till resan i september iställer för att använda vouchern från 2022?Har hänt mig och då fick jag ringa in.Klicka för att utvidga...
Skulle enligt agenten vara 30dagar men vouchern på hemsidan visar till 31dec 2023.Flyer722 skrev:Fick 30dagarKlicka för att utvidga...
Kan vara så att det är gammal info i första posten, jag skulle gå på vad sas säger. Better safe than sorryHundrafjortontrettiotre skrev:I inlägget på förstasidan står det:Ändring/avbokning av bonusresoru får ändra/avboka bonusresan fram till midnatt dagen före första flighten, förutsättning är att SAS kundtjänst är öppet.På SAS sida står det ”Ombokning och avbokning av Star Alliance-bonusbiljetter tillåts fram till 25 timmar för utresans avgångstid”Om jag nu har en resa som påbörjas på lördag 10:25, är det 10:25 på fredag som gäller eller kommer jag kunna göra en ombokning senare på fredagen?Klicka för att utvidga...
SAS Har ju smygit mer och mer senaste åren i att uppmärksamma sina ändringar.palmen skrev:Kan vara så att det är gammal info i första posten, jag skulle gå på vad sas säger. Better safe than sorryKlicka för att utvidga...
Korrekt, du kan inte göra några ändringar av påbörjad resa, vilket innebär att du inte kommer få något tillbaks.Hundrafjortontrettiotre skrev:Visst är det så att om jag avbokar en hemresa på en påbörjad t/r så får jag inte tillbaka några poäng för den delen av resan?Funderar på att byta min hemresa med United i C till Lufthansa i FKlicka för att utvidga...
Väcker denna fråga lite. Jag antar att syftet med detta är att spara en voucher så att man bara använder 1 istället för 2 st (en för utresa och en för hemresa).Skogi skrev:Det går inte att lägga till en utresa på enkelbiljetten, däremot kan du boka den som enkel och sedan när hemresan släpps så avbokar du utresan och bokar ut- och hemresa som en T/RKlicka för att utvidga...
Så kan du absolut göra, eller använde vouchern som går ut nu för en annan resa senare nästa år, om du vill undvika att använda att två vouchers för en resa. Voucher behöver ej användas på T/R.Timpsi skrev:Väcker denna fråga lite. Jag antar att syftet med detta är att spara en voucher så att man bara använder 1 istället för 2 st (en för utresa och en för hemresa).Jag har en voucher som går ut i år och en som går ut nästa år. Jag vill boka en t/r men är behöver sannolikt ändra utresan när LH släpper Business/First. Då borde jag i så fall använda den gamla vouchern för hemresan (som vi kommer spika datum och inte ändra) men låta den nyare vouchern vara och använda den senare under 2023 när platser släpps. Visst kan jag göra så, dvs man MÅSTE inte boka en t/r med en 2-4-1, eller?Klicka för att utvidga...
Ja, det är också en idé att använda den för något helt annat. Tack!!RhinoG skrev:Så kan du absolut göra, eller använde vouchern som går ut nu för en annan resa senare nästa år, om du vill undvika att använda att två vouchers för en resa. Voucher behöver ej användas på T/R.Klicka för att utvidga...
Gör du det blir priset 60% per enkelresa, dvs 120% tor om det inte är SAS. Båda vouchers kommer också gå åt.Timpsi skrev:Väcker denna fråga lite. Jag antar att syftet med detta är att spara en voucher så att man bara använder 1 istället för 2 st (en för utresa och en för hemresa).Jag har en voucher som går ut i år och en som går ut nästa år. Jag vill boka en t/r men är behöver sannolikt ändra utresan när LH släpper Business/First. Då borde jag i så fall använda den gamla vouchern för hemresan (som vi kommer spika datum och inte ändra) men låta den nyare vouchern vara och använda den senare under 2023 när platser släpps. Visst kan jag göra så, dvs man MÅSTE inte boka en t/r med en 2-4-1, eller?Klicka för att utvidga...