Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte passa på att få uppleva Lufthansa First innan det är för sent, samt hinna använda upp en 2-4-1 innan den går ut i december. Vad tror ni om denna resa, är det tillräckligt med tid i layover? Måste man gå igenom tull och checka in "utifrån"? Andra tankar om denna?

1696418622593.png

Tänkte passa på att få uppleva Lufthansa First innan det är för sent, samt hinna använda upp en 2-4-1 innan den går ut i december. Vad tror ni om denna resa? Är det tillräckligt med tid i layover? Oskönt att åka så kort inpå?

Visa bifogad bild 146436
Jag hamnade i nästan 3h immigration på IAD i slutet på förra året med exakt den flighten på utresan. Om det blir samma för dig är ju omöjligt att säga, men MCT är generellt 1h30min på IAD. Lufthansa har ingen "fast track" genom allt vid ankomst i First så du får klara dig själv. Kan de checka in dig både ut och hem på en gång i FCT så borde det vara lugnt, men man vet ju aldrig.

Jag hamnade i nästan 3h immigration på IAD i slutet på förra året med exakt den flighten på utresan. Om det blir samma för dig är ju omöjligt att säga, men MCT är generellt 1h30min på IAD. Lufthansa har ingen "fast track" genom allt vid ankomst i First så du får klara dig själv. Kan de checka in dig både ut och hem på en gång i FCT så borde det vara lugnt, men man vet ju aldrig.
Så även om man inte har något incheckat bagage så behöver man gå genom immigration? Kan det inte gå att checka in online om det inte går i FCT och stanna kvar i terminalen?

Så även om man inte har något incheckat bagage så behöver man gå genom immigration? Kan det inte gå att checka in online om det inte går i FCT och stanna kvar i terminalen?
Du måste alltid oavsett gå igenom immigration på första flygplats i USA när du kommer från Europa (förutom där det finns immigration i Europa, men det är inte aktuellt för Lufthansa). Finns inget som heter "stanna i terminalen" eller "transit". Du gör alltid immigration och sedan går du in igen med alla andra resenärer som ska resa där ifrån.

Har nu hittat en bra Star Alliance Award till Cap Verde i november. Har dock lite kvar innan jag når årets 2-4-1. Flyg skulle bli Lufthansa x 2 plus TAP. Vågar jag chansa på att boka nu och sedan kunna lägga till vouchern några veckor eller är det risky?

Har nu hittat en bra Star Alliance Award till Cap Verde i november. Har dock lite kvar innan jag når årets 2-4-1. Flyg skulle bli Lufthansa x 2 plus TAP. Vågar jag chansa på att boka nu och sedan kunna lägga till vouchern några veckor eller är det risky?
Väldigt risky, tror dina chanser är minimala att det går.

Hej, har försökt att läsa diverse trådar här men är det rätt uppfattat att det för och vid bokning av interkontinentalt SAS bonusresa (ej *A) med en Amex 241 voucher och där hemresan ännu släppts så bokas utresa först, och då applicerar man även amex 241 voucher?

När hemresen släpps får man ringa in och lägga till den på befintlig bokning samt betala en avgift om 150kr per person? (SAS har också info om om ändringar /avbokning om 750kr/person men tolkar info från SAS om att det är 150kr som gäller? ) Mitt största huvudbry just nu är när man ska applicera 241 voucher :)

Stort tack!!

2023-06-28

Om du är EuroBonus-medlem och har en bokad bonusresa har du möjlighet att lägga på flygningar på din befintliga bokning. Till exempel, om du har en bonusbiljett Oslo-New York (EWR), kan du lägga till en anslutande flygning som ex. Bergen-Oslo eller en returflygning som New York (EWR)-Oslo. Du kommer att behöva betala för eventuell mellanskillnad i poäng och extra skatter. En ombokningsavgift på 150 DKK/NOK/SEK, 15 EUR eller 20 USD per person tillkommer, oavsett destination.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen