Flyer722
Medlem
Ja kolla sas point sharing.Jag har en bekant som har 2st 2-4-1 men endast tillräckligt med poäng för en T/R till Nordamerika. Kan man använda poäng från en annan persons konto för att boka med den andra vouchern?
Ja kolla sas point sharing.Jag har en bekant som har 2st 2-4-1 men endast tillräckligt med poäng för en T/R till Nordamerika. Kan man använda poäng från en annan persons konto för att boka med den andra vouchern?
Jag hamnade i nästan 3h immigration på IAD i slutet på förra året med exakt den flighten på utresan. Om det blir samma för dig är ju omöjligt att säga, men MCT är generellt 1h30min på IAD. Lufthansa har ingen "fast track" genom allt vid ankomst i First så du får klara dig själv. Kan de checka in dig både ut och hem på en gång i FCT så borde det vara lugnt, men man vet ju aldrig.Tänkte passa på att få uppleva Lufthansa First innan det är för sent, samt hinna använda upp en 2-4-1 innan den går ut i december. Vad tror ni om denna resa? Är det tillräckligt med tid i layover? Oskönt att åka så kort inpå?
Visa bifogad bild 146436
Så även om man inte har något incheckat bagage så behöver man gå genom immigration? Kan det inte gå att checka in online om det inte går i FCT och stanna kvar i terminalen?Jag hamnade i nästan 3h immigration på IAD i slutet på förra året med exakt den flighten på utresan. Om det blir samma för dig är ju omöjligt att säga, men MCT är generellt 1h30min på IAD. Lufthansa har ingen "fast track" genom allt vid ankomst i First så du får klara dig själv. Kan de checka in dig både ut och hem på en gång i FCT så borde det vara lugnt, men man vet ju aldrig.
Du måste alltid oavsett gå igenom immigration på första flygplats i USA när du kommer från Europa (förutom där det finns immigration i Europa, men det är inte aktuellt för Lufthansa). Finns inget som heter "stanna i terminalen" eller "transit". Du gör alltid immigration och sedan går du in igen med alla andra resenärer som ska resa där ifrån.Så även om man inte har något incheckat bagage så behöver man gå genom immigration? Kan det inte gå att checka in online om det inte går i FCT och stanna kvar i terminalen?
Väldigt risky, tror dina chanser är minimala att det går.Har nu hittat en bra Star Alliance Award till Cap Verde i november. Har dock lite kvar innan jag når årets 2-4-1. Flyg skulle bli Lufthansa x 2 plus TAP. Vågar jag chansa på att boka nu och sedan kunna lägga till vouchern några veckor eller är det risky?
Det är väl valfritt, antingen vid första initiala bokningen, eller vid ändringen.Mitt största huvudbry just nu är när man ska applicera 241 voucher