Jag kan boka *A på SAS med 2-4-1 (om den inte säger ifrån när jag trycker på Betala)Jag har definitivt ringt SAS innan. Dessutom sa killen på SAS kundtjänst att Star Alliance inte går att boka med 2-4-1 online längre, vilket verkar stämma.
Låter som du talat med kundtjänst, och pålitligheten är därefter. Är en ganska enorm ”enhancement” ifall detta vore sant.Jag har definitivt ringt SAS innan. Dessutom sa killen på SAS kundtjänst att Star Alliance inte går att boka med 2-4-1 online längre, vilket verkar stämma.
Man har aldrig bokat hos Amex, bokning har alltid gjorts hos sas. Svårt att tro att det ändrats nu.Pratade precis med SAS kundtjänst och de sa att 2-4-1 på Star Alliance numera måste bokas via Amex, inte SAS. Någon som testat?
På vilket sätt fungerar det inte? Sidan för bokning av *A är ju tillgänglig online och för mig sänks poängpriset om jag klickar i en 2-4-1. Är det senare i bokningsflödet det inte fungerar?Jag har definitivt ringt SAS innan. Dessutom sa killen på SAS kundtjänst att Star Alliance inte går att boka med 2-4-1 online längre, vilket verkar stämma.
Någon som har erfarenhet av en voucher som inte dykt upp på SAS?
Har en 2-4-1 Amex voucher som skapades 22 augusti 2022 och används nu på en resa i september. Allt verkar ok med den.
3 juli 2023 skapades en ny voucher enligt Amex och jag fick hem ett brev som vanligt. När jag ska boka via SAS så hittar dom inte vouchern. Se kan endast se den från 2022.
Amex kundtjönst däremot kan se att de skickat över en voucher till SAS i juli 2023.
Jag har ringt fram och tillbaka, Amex öppnsde ett ärende för en vecka sedan och skulle undersöka saken.
Någon som varit med om samma sak? Fundersr på om jag behöver göra något mer. Verkar omöjligt att få dessa två bollar att prata med varandra…
Ja, just nu pågående ärende hos AMEX för andra gången i år. Voucher-överföringen verkar spårat ur.. Fixades i somras manuellt av AMEX efter den inte dykt upp hos sas och har klagat. Voucher nr 2 samma sak, gjorde nytt ärende för några dagar sen.Någon som har erfarenhet av en voucher som inte dykt upp på SAS?
Sas säger att den senare resan nu i sep är bokad med vouchern från 2022…. Så verkar som att det är något fel. Men väldigt tråkigt att Amex inte riktigt förstod. De sa ”men vouchern skickas automatiskt över till sas” jag bad hen att skapa ett ärende och höra med SAS…Nu vet jag inte när du bokade resan som du ska göra i september. Men kan det vara så att vouchern från 2023 används till resan i september iställer för att använda vouchern från 2022?
Har hänt mig och då fick jag ringa in.
Skulle enligt agenten vara 30dagar men vouchern på hemsidan visar till 31dec 2023.Fick 30dagar