Bonusflygarn
Medlem
Låter intressant. Vart ser man/bokar dem bäst?
awardfare eller sas.se är det enkelt att finnaLåter intressant. Vart ser man/bokar dem bäst?
Brukar gå på direkten.Jag har en bokad resa med AMEX 241 och nu har det dykt upp en bättre resa. Om jag avbokar den nuvarande resan, hur lång tid tar det innan poängen och 241 vouchern blir synlig på SAS bokningssida igen?
Är det en ren SAS-award eller Star Alliance-award? Om det är en Star Alliance-award är det billigare att ringa in och boka om befintlig resa än att boka av och boka ny.Jag har en bokad resa med AMEX 241 och nu har det dykt upp en bättre resa. Om jag avbokar den nuvarande resan, hur lång tid tar det innan poängen och 241 vouchern blir synlig på SAS bokningssida igen?
Såg detta lite för sentÄr det en ren SAS-award eller Star Alliance-award? Om det är en Star Alliance-award är det billigare att ringa in och boka om befintlig resa än att boka av och boka ny.
Jag har gjort detta några gånger då jag inte vill vänta och vill vara säker på "mina" platser inte ryker innan jag kommer fram.Såg detta lite för sent.. Det var en Star Alliance. Har läst så mycket om att SAS kan vara sena att biljettera vid ändringar, så att hela biljetten avbokas automatiskt av flygbolaget, så efter att jag suttit två timmar i telefonkö så gav jag upp och avbokade resan och bokade en ny.
Trodde man fick tillbaka allt men ser nu att man inte får tillbaka service-avgiften. Ja, ja, bra att veta till nästa gång.. Tack för svar.
Är det några problem att ha en bokning på 3pax där bara två checkar in på hemresan?
Isåfall är det kanske smartast att göra dom som separata resor så man kan boka om hemresan under tiden?