Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har två separata resor bokade med två olika vouchers, där jag nu skulle behöva avboka den ena resan, men där tillhörande voucher gått ut. Finns det någon möjlighet i systemet att byta vouchers mellan resorna så att man får tillbaka den voucher som fortfarande är giltig vid avbokning av resa? Jag får en känsla av att viss manuell hantering är möjlig hos Sas agenter gällande vouchern.
Nej det är inte möjligt om inte någon skulle göra något mot reglerna.

Jäklar vad snabba de är på att svara nu. Som nämnts tidigare så behöver man sedan några dagar tillbaka inte ange sitt eurobonusnummer när man ringer in, de känner av detta om man ringer från numret kopplat till sin profil. För min del var jag mitt i det förinspelade meddelandet som brukar ta 1-2 minuter att komma igneom med massa knapptryckningar när en agent helt plötsligt svarade. Blev lite förvånad över att jag knappt behövt knappa in något och rösten i bakgrunden fortfarande pratade när de svarade.

Mycket bra förbättring enligt mig, gick snabbt att hämta upp min bokning som de redan kunde se när jag ringde in och sa vilken det gällde, behövde inte uppge något bokningsnummer. Bad att få gör amina ändringar och det är nu skickat för biljettering (så man ska väl inte ropa hej ännu). Nu är det bara att vänta på att Lufthansa öppnar upp lite First platser också på denna avgång :)

Har en resa bokad till NY 1 September. Nu har det korta benet ändrats till 31 aug. Kan jag kräva kompensation för hotell?

Så om LH släpper first, kan jag omboka till den utan att applicera en ny voucher då nuvarande utgått?

Nej det är för lång tid framåt i tiden, gör du ingen aktiv åtgärd någon inom 15 dagar räknas det som att du accepterat den nya flighten (står tydligt i mailet som kommer från SAS i samband med en ändring).

Nej det är för lång tid framåt i tiden, gör du ingen aktiv åtgärd någon inom 15 dagar räknas det som att du accepterat den nya flighten (står tydligt i mailet som kommer från SAS i samband med en ändring).
Intressant, till frågan så har jag en bokning i november som jag fick notis om ändring för ca 4veckor sedan där min transfertid i montreal blir exakt 5minuter (vilket ör omöjligt att hinna med). Måste jag med andra ord vidtagit en åtgärd senast 2veckor? Själv tänkte jag avvakta med ombokning tills jag hittat något bättre själv då vouchern är rökt.

• Gilla
Reactions: Gus
Intressant, till frågan så har jag en bokning i november som jag fick notis om ändring för ca 4veckor sedan där min transfertid i montreal blir exakt 5minuter (vilket ör omöjligt att hinna med). Måste jag med andra ord vidtagit en åtgärd senast 2veckor? Själv tänkte jag avvakta med ombokning tills jag hittat något bättre själv då vouchern är rökt.

Mycket möjligt att de kan ändra detta (även efter 15d) eftersom det är en omöjlig transfer, till skillnad från @mustam som bara fått första leget flyttat en dag tidigare - där tror jag att bara avvakta / inte ta kontakt med SAS kommer leda till att man får leva med ändringen.

Jag är lite förvirrad, är det fortfarande 08-797 40 40 som första posten säger, eller är det vanliga kundtjänstnumret 08-797 30 10? Eller möjligtvis 0770-727727?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen