Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

amerikatt

Medlem
Det är inte så att du uppfyllt spend? Då försvinner den. På hemsidan klickar du på den gröna rutan ”Saldo Eurobonus”, sen står spend i en spalt till höger.
Tack @Emil123 ! På hemsidan står det fortfarande och jag hittade var efter din guidning, men det är ju jäkligt meckigt att kika där varje gång man vill ha koll på spend. (Som @infosky var inne på har jag Elite) Och tack för infon @ssh9721 Jag förmodar att de inte gav någon förklaring till logiken kring detta. Kan ju inte finnas något tekniskt hinder att ha kvar spenden i appen...
 
Väldigt oönskad ändring. Men, om alla börjar använda chatten i Amex-appen för att fråga om sin spend mot voucher så kanske det skyndar på en förändring?
 

eddo

Medlem
Allt mer ser ut som att SAS och Amex kommer gå skiljda vägar. Förmåner tas bort, Experience-appen försvann för oss och de bryr sig inte om att visa spend.
Jag tror inte det behöver betyda det. Däremot verkar det som att Amex verkar skrota i princip alla förmåner med SAS-korten förutom eurobonus-poäng och 2-4-1. Tidigare dök det ju upp förmåner regelbundet, t.ex. Di Digital, rabatter på hotell/restauranger osv. Kanske för att minska kostnaderna istället för att höja kortavgifterna? Helt ok för min del så länge inga eurobonusförmåner försämras och/eller avgiften höjs mycket.
 

palmen

Moderator
Allt mer ser ut som att SAS och Amex kommer gå skiljda vägar. Förmåner tas bort, Experience-appen försvann för oss och de bryr sig inte om att visa spend.
Tror jag inte en sekund på. Samarbetet mellan Amex och SAS är oerhört viktigt för båda och drar in massor av intäkter till båda företagen.
Att spenden inte syns har ju hänt massa gånger tidigare och det har alltid kommit tillbaka. Förmåner kommer och går, så länge 20k statuspoäng, extrapoäng när man spenderar och vouchers finns kommer kortet fortfarande vara extremt bra för oss. Skulle någon av dessa förmåner försvinna är det ju dock en helt annan sak.

Amex går mer mot lifestyle med sina egna produkter, det gör man knte med sas korten (tack och lov).
 

Flyer722

Medlem
Allt mer ser ut som att SAS och Amex kommer gå skiljda vägar. Förmåner tas bort, Experience-appen försvann för oss och de bryr sig inte om att visa spend.
Troligt men isånnafall skulle amex behöva hämta in en ny partner vilket går emot deras ”business” då amex brukar använda sig av lokala flygbolag. Brussels i Belgien, KLM i Nederländerna, Air France i Frankrike, British i UK osv… däremot var amex med Alitalia i Italien och nu kör man med ett tågbolag? Vilket skulle bli ett troligt scenario om SAS går i konkurs.
 

bjolib

Medlem
Finns säkert svar i tråden men jag hittar inte;)

Fråga, om jag ringer in och bokar en enkel Award till USA kostar det 78000p. Om jag vid senare tillfälle ringer in och lägger till en retur på resan, debiteras jag då för 2st enkla eller för 1 st tur och retur?
 

bvs

Medlem
Finns säkert svar i tråden men jag hittar inte;)

Fråga, om jag ringer in och bokar en enkel Award till USA kostar det 78000p. Om jag sedan lägger till en retur på resan, debiteras jag då för 2st enkla eller för 1 st tur och retur?

1st tur och retur. Poängen räknas alltid om ifall du gör ändringar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen