Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

LPC123

Medlem
OK, tackar, så står det att det bara finns "2 kvar till detta pris" så kan man kallt räkna med att den 3 biljetten kommer vara och förbli tok-dyr fram till avgång? (eller kan man ha tur att de släpper fler bonusbiljetter på flyget vid ett senare tillfälle?)
Ja utgå från det, men det kan släppas EB biljetter närmare avresa men inte troligt
 

johpe

Ny medlem
Ja utgå från det, men det kan släppas EB biljetter närmare avresa men inte troligt
Finns det någonsin mer än "2 platser kvar" i EB Bonus blijetter för business? (de datum jag klickat runt på så är det alltid just "2 platser kvar" o aldrig 3 eller 4)
 

LPC123

Medlem
Finns det någonsin mer än "2 platser kvar" i EB Bonus blijetter för business? (de datum jag klickat runt på så är det alltid just "2 platser kvar" o aldrig 3 eller 4)
SAS släpper bara 2st initialt vad jag vet. Kan släppas flera närmare inpå avresa men inget du ska ta för givet
 

Solomun

Medlem
Går det att applicera en 241 i efterhand? Har poäng nog att boka en resa nu, men får en kupong närmasta veckorna.
 

Jannes

Medlem
Går det att applicera en 241 i efterhand? Har poäng nog att boka en resa nu, men får en kupong närmasta veckorna.
Om jag förstått det rätt så kan inte bokningsdatumet vara innan datumet du fått vouchern. Eller om det är datumet du "tjänat in" vouchern.
 
Går det att applicera en 241 i efterhand? Har poäng nog att boka en resa nu, men får en kupong närmasta veckorna.
Vissa har lyckats, andra har misslyckats.
 

Ledhund

Medlem
Har någon erfarenhet av kompensation från antagligen Amex eller SAS vid utebliven voucher i tid?

Kraven för voucher uppnådes i månadsskiftet april/maj, sedan dess skyller SAS och Amex på varandra omvarannat att den inte syns i SAS system. Både är överens om att kraven är uppfyllda skall tilläggas.
Amex skall ha öppnat ett internt ärende mot SAS men det verkar inte gå så fort framåt.

Kliar i fingrarna att boka en resa!
 
Har någon erfarenhet av kompensation från antagligen Amex eller SAS vid utebliven voucher i tid?

Kraven för voucher uppnådes i månadsskiftet april/maj, sedan dess skyller SAS och Amex på varandra omvarannat att den inte syns i SAS system. Både är överens om att kraven är uppfyllda skall tilläggas.
Amex skall ha öppnat ett internt ärende mot SAS men det verkar inte gå så fort framåt.

Kliar i fingrarna att boka en resa!
Om du har tillräckligt med poäng utan voucher kanske du kan boka nu och be SAS lägga till voucher i efterhand? Verkar som att vissa lyckats lägga till voucher på detta sätt tidigare
 

Ledhund

Medlem
Kvantifiera monetärt är ju såklart inte lätt om ens möjligt. Tänkte mer om någon har stött på samma scenario och fått något som plåster på såren, av någon av parterna.

Gällande att boka utan voucher så har jag också funderat på det, men det känns lite riskabelt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen