Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.
om jag hade gjort två bokningar för en person istället för en bokning för två så hade resultatet blitt färre poäng.
Nej, nu är det något missförstånd. Det hade INTE blivit billigare att boka två personer på två separata bokningar med två olika 2-4-1, än att boka två personer på samma bokning med en 2-4-1. Det enda som hade hänt är att man vaskat en 2-4-1.

Exempelvis: SAS Sverige-USA i Business, tur och retur, en person: 100 000 poäng.
Med 2-4-1: 50 000 poäng.
Två sådana: 100 000 poäng.

SAS Sverige-USA i Business, tur och retur, 2 pers: 200 000 poäng.
Med 2-4-1: 100 000 poäng

Resultatet exakt samma oavsett destination...
 
Nej, nu är det något missförstånd. Det hade INTE blivit billigare att boka två personer på två separata bokningar med två olika 2-4-1, än att boka två personer på samma bokning med en 2-4-1. Det enda som hade hänt är att man vaskat en 2-4-1.

Exempelvis: SAS Sverige-USA i Business, tur och retur, en person: 100 000 poäng.
Med 2-4-1: 50 000 poäng.
Två sådana: 100 000 poäng.

SAS Sverige-USA i Business, tur och retur, 2 pers: 200 000 poäng.
Med 2-4-1: 100 000 poäng

Resultatet exakt samma oavsett destination...
elementärt, skulle tänkt innan jag skrev o_O
 

Matore

Medlem
Vi ska flyga HND LHR ARN med ANA och SAS men har en lång cxn i LHR. Om vi vill flörta med nån att komma med tidigare flyg, gör SAS där sånt? Och hur gör man då med bagage?
 

intuition

Medlem
Vi ska flyga HND LHR ARN med ANA och SAS men har en lång cxn i LHR. Om vi vill flörta med nån att komma med tidigare flyg, gör SAS där sånt? Och hur gör man då med bagage?
Det verkar som SAS inte gör sådant längre, om du inte har en full flex biljett. Det finns en tråd om det.
Men försöka går ju alltid, rapportera gärna tillbaka i den tråden om du lyckas.
 

Thornado

Medlem
Vi ska flyga HND LHR ARN med ANA och SAS men har en lång cxn i LHR. Om vi vill flörta med nån att komma med tidigare flyg, gör SAS där sånt? Och hur gör man då med bagage?

Om ni har incheckat bagage så kan ni nog räkna med att det är helt kört. Även när SAS var hyfsat flexibla med sådant så var det i stort sett bara när man reste utan incheckat bagage som det gick.
 
Har helt glömt bort, men kommer jag ihåg rätt att ifall man gjort en 2-4-1-bokning med en voucher som nu gått ut, så kan man inte göra en ombokning? (Hittade en eventuellt bättre rutt hemåt med Asiana, som jag gärna skulle prova innan dom försvinner från *A)
 

Gus

Medlem
Har helt glömt bort, men kommer jag ihåg rätt att ifall man gjort en 2-4-1-bokning med en voucher som nu gått ut, så kan man inte göra en ombokning? (Hittade en eventuellt bättre rutt hemåt med Asiana, som jag gärna skulle prova innan dom försvinner från *A)
Korrekt, det går inte. Din enda chans är att hoppas på en tidtabellsändring, då kan du göra en ombokning, gratis.
 
Har helt glömt bort, men kommer jag ihåg rätt att ifall man gjort en 2-4-1-bokning med en voucher som nu gått ut, så kan man inte göra en ombokning? (Hittade en eventuellt bättre rutt hemåt med Asiana, som jag gärna skulle prova innan dom försvinner från *A)
Om du har en annan giltig voucher så går det väl bra att göra en ombokning och applicera den.
 

Mikpei

Ny medlem
Försöker boka en resa med min 2-4-1 voucher. Ut från Arlanda, business, sep/okt/nov, borta i 10-14 dagar, har kollat Sydamerika, Sydostasien.
Totalt flexibel med datumen, EZE, GIG, SCL, SGN, HND/NRT, ICN.
Har kollat SAS hemsida och ringt till SAS

Finns inget att boka (kanske så att jag hittar någon sträcka i business, men absolut inte t.o.r.).

Gör jag något fel eller är det så illa med Eurobonus nuförtiden?
 
Gör jag något fel eller är det så illa med Eurobonus nuförtiden?
Sök först efter enkelresor och dela upp sökningarna mellan stora hubbar och ring sedan in och boka hela resan. T ex till Sydamerika sök FRA/VIE/ZRH/LON/IST/MIL/MAD/BCN/LIS/ORD/MIA/LAX/NYC/WAS/ADD/IAH/YYZ/YUL till BOG/GRU/PTY/RIO/SCL och försök sedan hitta anslutningsflyg så du kan pussla ihop en komplett resa. Pga att luftrummet över Ryssland är stängt för många flygbolag så tillåts resor till Nordasien via Nordamerika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen