Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Benz

Medlem
Är det någon mer som har problem med att boka Air Canada? Har tagit stickprov under hela året och för samtliga AC-flighter jag hittar och försöker boka får jag.

Visa bifogad bild 137811

(Felet uppstår även utan voucher iklickad, gäller både business och economy)
Skulle förra året boka en resa med LH men det fallerade gång på gång med ovan felmeddelande. Har ett namn innehållandes ett tecken som inte alltid gillas i olika formulär online så testade att ta bort det. Därefter gick bokningen igenom. Kan såklart vara något annat knas, men ville flika in.
 

Rickard_O

Medlem
Aldrig haft en sådan voucher, gäller den bara SAS eller Star Alliance också?
Borde funka till Kanarieöarna om man vill maximera distans.
Bästa business-produkten intra Europa får nog anses vara Turkish, så kanske ARN-IST-XXX?

Sitter man inte på FlyPremium kan ju den exotiska destinationen Svalbard i SAS PLUS vara bra, pga att biljetterna ofta kostar 5.000kr T&R.
T&R till LPA med något annat bolag än SAS i C. IST eller TBS med TK i C är ett annat förslag.
Vouchern gäller enbart för SAS egna flyg inom Europa!

Fick en klok fråga från en kollega som jag inte hade ett bra svar på. Berättade vid fikan om min 2-4-1 resa och han hade en sån voucher också.
Visade sig dock vara en "inom Europa" 2-4-1. Hur kan en sådan maxas? Vad blir bäst bang-for-the-buck?

Skulle gå på @Doctor-X och säga Svalbard, Färöarna eller Island som mest "bang for the buck".
Men sen kan man ju ha flyt att de finns bonusbiljetter på exakta datum till en "vanliga" destination man behöver åka på där priserna har skenat, ovanligt, men inte omöjligt.
 

JPE

Medlem
Skulle förra året boka en resa med LH men det fallerade gång på gång med ovan felmeddelande. Har ett namn innehållandes ett tecken som inte alltid gillas i olika formulär online så testade att ta bort det. Därefter gick bokningen igenom. Kan såklart vara något annat knas, men ville flika in.
Tack för input. Det ska jag testa!
 

Gus

Medlem
Om man tar bort en voucher från en befintlig bokning måste biljetterna biljetteras om då eller drar man bara om poängen?
Jag har bara lagt till en voucher på en bokning. Då dras bara poängen om, alltså ingen ny biljettering. Antar att detsamma gäller det omvända.
 

JoelG

Medlem
Jag läser många ringer och gör ombokning.

Förstår jag det rätt att man kan boka ny resa via internet för resa Stockholm-Bogota på internet och sedan ringa in och komplettera/ombokning för att lägga till legs som behöver vara i annan bokningsklass. Detta för att säkra sin businessplats på det viktiga flygen. I mitt fall är det business till bogota och ekonomi från bogota till Rio.

Fråga två. Man har en existerande bokning. Man ser på kvällen en möjlig uppgradering av en del av sträckan. Går det att köpa den som ny resa med poäng och sedan imorgon förmiddag be dem flytta över så jag byter ut befintlig ekonomi till business/first. Eller innebär det jag behöver avboka och då är det inte säkert allt finns kvar efteråt?
 

eddo

Medlem
Jag läser många ringer och gör ombokning.

Förstår jag det rätt att man kan boka ny resa via internet för resa Stockholm-Bogota på internet och sedan ringa in och komplettera/ombokning för att lägga till legs som behöver vara i annan bokningsklass. Detta för att säkra sin businessplats på det viktiga flygen. I mitt fall är det business till bogota och ekonomi från bogota till Rio.

Fråga två. Man har en existerande bokning. Man ser på kvällen en möjlig uppgradering av en del av sträckan. Går det att köpa den som ny resa med poäng och sedan imorgon förmiddag be dem flytta över så jag byter ut befintlig ekonomi till business/first. Eller innebär det jag behöver avboka och då är det inte säkert allt finns kvar efteråt?
1. Ja. Kostar 150 kr i ombokningsavgift.
2. Nej. Går inte att ”flytta över” eller slå ihop bokningar.
 

ptotheg

Medlem
Gjorde en bokning tidigare idag med en 2-4-1 online och har fått biljetter men skatten är inte debiterad på kortet ännu. Brukar ju dras omgående. Råkade betala i EUR så kanske fördröjer växlingsavgifter det hela?
 

Minibiff

Medlem
Hur tätt inpå är det man kan avboka och få tillbaka poäng/voucher etc.
För jag och 3 vänner har bokat resor till Bangkok, men var ute ganska sent så alla har egna businessflyg dit haha.
Men nu när jag kikar awardfares så 24-48-72h innan så dyker det ju upp flera alternativ med 4-6 platser.

Tänker om vi alla avbokar (förutsatt att vi har några alternativ där alla kan åka ihop såklart) - är det 48h innan vi kan avboka, är det 48h innan första utresan eller går man på kalenderdagar. Något annat vi bör tänka på?
 

palmen

Moderator
Hur tätt inpå är det man kan avboka och få tillbaka poäng/voucher etc.
För jag och 3 vänner har bokat resor till Bangkok, men var ute ganska sent så alla har egna businessflyg dit haha.
Men nu när jag kikar awardfares så 24-48-72h innan så dyker det ju upp flera alternativ med 4-6 platser.

Tänker om vi alla avbokar (förutsatt att vi har några alternativ där alla kan åka ihop såklart) - är det 48h innan vi kan avboka, är det 48h innan första utresan eller går man på kalenderdagar. Något annat vi bör tänka på?
Dagen innan avresa om jag kommer ihåg rätt. Eller om det är 24h innan. Jag vet ju dock inte om jag skulle våga riska 3 separata biljetter och att det går att boka om alla dessa. Ibland försvinner platser när man bokar 1-2.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen