Transaktionen måste ”gått igenom” 2023 för att det ska gälla, dvs ej vara reserverad när året är över (tror detta benämns som transaktionsdatum). Tror tyvärr det är kört att få till det så här sent.Hej
Såg nyss (så sent) att jag bara har 4600kr kvar till 150’ spend för att erhålla AMEX 2-4-1 vouchern .
Är det kört att använda tex Betalo nu på helgen (vilket som blir fakturadatum) eller finns det ngt bra tips för att lösa problemet innan nyårsdagen då det är sista dagen som jag förstår.
Tack på förhand för ngt tiips
Mvh
Ok tack för info jag får skylla mig självTransaktionen måste ”gått igenom” 2023 för att det ska gälla, dvs ej vara reserverad när året är över (tror detta benämns som transaktionsdatum). Tror tyvärr det är kört att få till det så här sen.
Ok tack jag undrar om Transaktionsdatum blir innan nästa år…?Köp presentkort på valfri matbutik, mat behöver man alltid handla.
Jag vet flera som med annat syfte medvetet gjort sista köpen 30-31 december tidigare år och de har fått vouchern. Tror även det diskuterats här på forumet tidigare år. Köp i butik borde enligt min erfarenhet med största sannolikhet fungera utan problem. Handlar du online kan det vara större risk att transaktionen registreras senare, vid köp hos vissa onlinebutiker genomförs t.ex. inte transaktionen förrän varan skickas.Ok tack jag undrar om Transaktionsdatum blir innan nästa år…?
Håller med, helt klart värt ett försök. Kan ha fel men räknade också in att det är helg och att det knappast påskyndar den här typen av flöden.Jag vet flera som med annat syfte medvetet gjort sista köpen 30-31 december tidigare år och de har fått vouchern. Tror även det diskuterats här på forumet tidigare år. Köp i butik borde enligt min erfarenhet med största sannolikhet fungera utan problem. Handlar du online kan det vara större risk att transaktionen registreras senare, vid köp hos vissa onlinebutiker genomförs t.ex. inte transaktionen förrän varan skickas.
Hade jag varit du hade jag åkt till närmsta Coop/ICA/Willys/ liknande och testat. Du har ju inte så mycket att förlora, som sagt mat behöver man ju alltid handla.
JaJag var precis på gränsen för att nå upp till 150k spend och nu när jag tittade så är "progress-baren" borta i appen. Betyder det att jag har uppnått det?
Det som räknas är 150.000 i inköp får året. När reservationen är gjord borde räknas. Jag är i samma situation och gjorde de sista inköpen idag för att passera gränsen. Vi borde ha vår voucher.Ok tack för info jag får skylla mig själv
Hälsn
Kulingen