Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en bokning hösten 2024 som jag inte är helt 100 nöjd med men som funkar. Den är bokad med en 2-4-1:a som utgår nu vid årsskiftet 2023/2024.
Därför vill jag vaska den använda vouchern och använda en med utgångsdatum 241231.
Jag ringde och försökte göra det men fick till svar att det inte går att byta voucher i bokningen nu innan årsskiftet utan att detta måste vänta till efter.
Känns märkligt eftersom det inte går att göra ändringar i bokningen efter 231231.
Någon som gjort detta och vet om det stämmer?
Det går att göra ändringar efter 231231 då vouchern förfaller. Dock brinner vouchern inne och du måste lägga till fler poäng eller en ny voucher, men eftersom du skriver att du är beredd att vaska den så bör det väl inte vara något problem.

Ska dock gå att byta voucher på bokningen så om du vill hinna boka något annat med vouchern som går ut nu i årsskiftet hade jag testat ringa igen.

Det går att göra ändringar efter 231231 då vouchern förfaller. Dock brinner vouchern inne och du måste lägga till fler poäng eller en ny voucher, men eftersom du skriver att du är beredd att vaska den så bör det väl inte vara något problem.

Ska dock gå att byta voucher på bokningen så om du vill hinna boka något annat med vouchern som går ut nu i årsskiftet hade jag testat ringa igen.
Tack Eddo!
Kändes lite som att det var något som inte stämde. Jag ringer igen för säkerhets skull.

Suttit i kö i över 2 timmar för att boka AMEX resa med barn, fortfarande "mer än 10 minuter kö" och 15 min tills dom stänger. Någon som vet om man blir bortkopplad när dom stänger?

Du kommer få hjälp, stanna kvar.
Över 4h nu och 2h sen dom stängde, känns optimistiskt att komma fram nu.

Om jag bokar 2-4-1 via nätet för vuxna är det då möjligt att ändra den online och lägga till en barnbiljett på nätet utan att behöva ringa? Det är en voucher som går ut i år.

Edit: Svarade efter 4h 50min (2½h efter stängning).

Last edited:
Ni som ringer och inte kommer fram är ni silvermedlemmar? Jag ringde guld andra gången och kom fram (igen) efter 5 minuter så ett tips är ju att ringa dit.

Hej,

Hur långt tid tar det att "få tillbaka" sin 2-4-1 voucher vid avbokning av awardresa? Har en awardresa bokat via Turkish i November-24, har nu hittat bättre datum och skulle vilja boka om men vågar inte riktigt då vouchern går ut 23-12-31.

Jeg har hittat en resa, kommer igennom till betalning - taster kreditkort information och sedan kommer popup med att SAS använder valideringkod till att säkra mitt konto - men när koden skal skickas då får jag bara felmeddelan: "Vi beklager, vi kunne ikke bekræfte, at det er dig. Prøv venligst igen, eller ring til os og få hjælp." Har prövad med AMEX och Mastercard - samma sak -även kollad telefon nummer. Står rätt (och brukar ju fungera)

Bookar med 241...

Någon som har en ide ?

Hej
Såg nyss (så sent) att jag bara har 4600kr kvar till 150’ spend för att erhålla AMEX 2-4-1 vouchern .
Är det kört att använda tex Betalo nu på helgen (vilket som blir fakturadatum) eller finns det ngt bra tips för att lösa problemet innan nyårsdagen då det är sista dagen som jag förstår.
Tack på förhand för ngt tiips
Mvh

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen