Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2023)

Status
Stängd för vidare inlägg.

TheDude

Medlem
Oavsett dag jag väljer i december 2024 så får jag inte några direkt flighter
Screenshot 2023-12-22 at 15.05.06.png
 

Doctor-X

Medlem
Funderar på vilka regler som gäller när man gör en ombokning av en befintlig resa, jag har tidigare endast ombokat datum och destination inom samma zon och det har funkat bra. Har en bokad resa till Asien, men tänkte om man kan boka om till tex Nordamerika istället?
 

henke12

Medlem
Funderar på vilka regler som gäller när man gör en ombokning av en befintlig resa, jag har tidigare endast ombokat datum och destination inom samma zon och det har funkat bra. Har en bokad resa till Asien, men tänkte om man kan boka om till tex Nordamerika istället?
Jag har bokat om en resa ARN-SIN till ARN-HKT (Singapore / Thailand) vilket är 2 olika zoner.
Det var inga problem!
 

aruba1

Medlem
Jag har bokat om en Asien resa till Nordamerika. Först sa agenten att det inte funkade. Sa till henne att undersöka saken med sin supervisor. Efter några minuter kom hon tillbaka och sa att det gick bra
 

Doctor-X

Medlem
Funderar på vilka regler som gäller när man gör en ombokning av en befintlig resa, jag har tidigare endast ombokat datum och destination inom samma zon och det har funkat bra. Har en bokad resa till Asien, men tänkte om man kan boka om till tex Nordamerika istället?

Kan meddela att det gick utan problem att boka om ARN-FRA-PVG-TPE-SGN // ICN-NRT-ZRH-ARN till CPH-YYZ-YQG T&R
150kr/person i ombokningsavgift istället för att avboka och bli av med 450kr/person. Poängen återbetalades (165k) och drogs om på nytt (130k) med samma voucher applicerad igen.

OT tog emot i flygtarmen att omboka min fina asienresa till Kanada, men tyvärr är inte Asien aktuellt just nu. Vet dock inte om det var värre än när jag släppte 10nätter Water Villa för poäng på Conrad Maldiverna för någon vecka sedan o_O
 
Kan meddela att det gick utan problem att boka om ARN-FRA-PVG-TPE-SGN // ICN-NRT-ZRH-ARN till CPH-YYZ-YQG T&R
150kr/person i ombokningsavgift istället för att avboka och bli av med 450kr/person. Poängen återbetalades (165k) och drogs om på nytt (130k) med samma voucher applicerad igen.

OT tog emot i flygtarmen att omboka min fina asienresa till Kanada, men tyvärr är inte Asien aktuellt just nu. Vet dock inte om det var värre än när jag släppte 10nätter Water Villa för poäng på Conrad Maldiverna för någon vecka sedan o_O
Vad är det med Asien nu då?
 
Jag har en bokning hösten 2024 som jag inte är helt 100 nöjd med men som funkar. Den är bokad med en 2-4-1:a som utgår nu vid årsskiftet 2023/2024.
Därför vill jag vaska den använda vouchern och använda en med utgångsdatum 241231.
Jag ringde och försökte göra det men fick till svar att det inte går att byta voucher i bokningen nu innan årsskiftet utan att detta måste vänta till efter.
Känns märkligt eftersom det inte går att göra ändringar i bokningen efter 231231.
Någon som gjort detta och vet om det stämmer?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen