Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Isak21

Medlem
Ring och ligg på! Jag har fått flera resor automatiskt avbokade för att de inte ställt ut biljetterna

kan du berätta mer? Blir lite stressad av det här, har fått toppen-förändringar med ticket nr och allt (ser jag via Ethiopians app) men hos SAS står det att biljetterna inte är avslutat utfärdade än…

har kunnat välja seats på de flesta flyg också

(sedan igår)
 
I mitt fall hjälpte detta inte då personen ifråga hade inte befogenheten utan var tvungen att lämna över till Eurobonus avd. och klockan börja närma sig 17.00. Resorna var en ändring och tillägg på utresa. Nu på morgonen bekräftades barnens resa men inga extra poäng och kostnader har debiterats ännu. 2,5 dygn tog detta. Min andra har inte blivit behandlad ännu. Avvaktar då.
Nä nu förstår du nog inte.
Det stämmer att många numera som svarar inte kan göra klart bokningen direkt i telefon dom förut på Tallin tiden.
Men jag fick samma sak för någon dag sen, ändringen skulle skickas till eb avdelning för omräkning och biljetering.
När detta ska göras så säger jag alltid att dom kan skriva att alla ev poäng och skatteskilnader är okej och att dom behöver INTE ringa mig för att få bekräftelse innan dom kan slutföra.
Då blir det ett mindre moment som kan skita sig.
 

Matore

Medlem
kan du berätta mer? Blir lite stressad av det här, har fått toppen-förändringar med ticket nr och allt (ser jag via Ethiopians app) men hos SAS står det att biljetterna inte är avslutat utfärdade än…

har kunnat välja seats på de flesta flyg också

(sedan igår)
Alltså bonusresor kan vara mycket strul, bara vänja sig. Mitt tips är som sagt ring och jaga på dom så har du gjort vad du kan.
 

lillemannen

Medlem
Nä nu förstår du nog inte.
Det stämmer att många numera som svarar inte kan göra klart bokningen direkt i telefon dom förut på Tallin tiden.
Men jag fick samma sak för någon dag sen, ändringen skulle skickas till eb avdelning för omräkning och biljetering.
När detta ska göras så säger jag alltid att dom kan skriva att alla ev poäng och skatteskilnader är okej och att dom behöver INTE ringa mig för att få bekräftelse innan dom kan slutföra.
Då blir det ett mindre moment som kan skita sig.
Jodå jag förstår dig utmärkt.
Som sagt man ville inte ha mina uppgifter eller ta dessa. Om detta är för att det är en befintlig bokning och att den ändrades samt tillägg av ben vet jag inte. Ringde igen och samma sak inget att göra bara att avvakta, ligger på kö enligt personen. Väntar på den skall bli bekräftat så vi får se. Nu är i alla fall poängen återbetalt från första bokningen och poängskillnaden dragen igen ser jag. Tror tyvärr inte på att ringa en massa för att få fram biljetterna snabbare.
 
En fundering, om jag tänkt köra open-jaw, men samma zon (t.ex. Stockholm-Tokyo och tillbaka Seoul-Stockholm eller vice versa), kommer biljettpriserna då vara som enkel-resa eller blir det tur-o-retur-pris?

Håller på och tar en titt till nästa år och tänkte försöka få in ANA och Asiana om jag lyckas.

Tillägg:
Har någon tips för att hitta flyg från ANA + Asiana (Business eller First) uppskattas det också! Har sett väldigt många från Swiss, Polish och en del Lufthansa på SAS's egna sökmotor och några enstaka från de asiatiska.
 

palmen

Moderator
En fundering, om jag tänkt köra open-jaw, men samma zon (t.ex. Stockholm-Tokyo och tillbaka Seoul-Stockholm eller vice versa), kommer biljettpriserna då vara som enkel-resa eller blir det tur-o-retur-pris?

Håller på och tar en titt till nästa år och tänkte försöka få in ANA och Asiana om jag lyckas.

Tillägg:
Har någon tips för att hitta flyg från ANA + Asiana (Business eller First) uppskattas det också! Har sett väldigt många från Swiss, Polish och en del Lufthansa på SAS's egna sökmotor och några enstaka från de asiatiska.
Det räknas som tur och retur
 

Emil123

Medlem
Jodå jag förstår dig utmärkt.
Som sagt man ville inte ha mina uppgifter eller ta dessa. Om detta är för att det är en befintlig bokning och att den ändrades samt tillägg av ben vet jag inte. Ringde igen och samma sak inget att göra bara att avvakta, ligger på kö enligt personen. Väntar på den skall bli bekräftat så vi får se. Nu är i alla fall poängen återbetalt från första bokningen och poängskillnaden dragen igen ser jag. Tror tyvärr inte på att ringa en massa för att få fram biljetterna snabbare.

Hade samma problem, de skulle skicka vidare för att räkna skatter avgifter. Hände inget på 2 dagar, ringde in imorse då sa agenten att bokningen inte låg i någon kö. Han ordnade med skatterna etc. och jag fick precis biljetten utställd för ngn timme sen.
 

Emil123

Medlem
Har hemresa med United EWR-BRU och undrar om seating (777-300ER). Jag kan inte ändra detta hos SAS, står seating change unavailable. Hos SAS är är jag placerad på 16D,16G. Ändrade dock detta via Uniteds app till 17D, 17G vill ju helst ha dessa platser som är tillsammans och inte ut mot gången om jag förstått rätt :) Antar det är platserna på United som gäller? Eller behöver jag be SAS uppdatera sina platser också?
 

JPE

Medlem
Har hemresa med United EWR-BRU och undrar om seating (777-300ER). Jag kan inte ändra detta hos SAS, står seating change unavailable. Hos SAS är är jag placerad på 16D,16G. Ändrade dock detta via Uniteds app till 17D, 17G vill ju helst ha dessa platser som är tillsammans och inte ut mot gången om jag förstått rätt :) Antar det är platserna på United som gäller? Eller behöver jag be SAS uppdatera sina platser också?
Om du ändrar hos United så ska du även se de uppdaterade platserna på din bokning hos SAS.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen