Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Menar du flygplatsavgifter och YQ? Dessa varierar oerhört med flygrutt, anslutning, veckodag etc etc. Du kan däremot få en god uppfattning för dessa om du knappar in rutten i ITA Matrix.
Nej alltså 150 kr etc i Star a avgift och regler kring detta. Är diffust i de villkoren

Swiss har ändrat på en flygning som jag behöver ringa in för att ändra. Satt 3h i kö igår och när jag kom fram bröts samtalet. Idag satt jag från 9:00 prick en timme innan det bröts. Är det lönlöst att ringa nu under strejken? Hur lång tid sitter ni i kö?

Swiss har ändrat på en flygning som jag behöver ringa in för att ändra. Satt 3h i kö igår och när jag kom fram bröts samtalet. Idag satt jag från 9:00 prick en timme innan det bröts. Är det lönlöst att ringa nu under strejken? Hur lång tid sitter ni i kö?
Hur länge är det till din resa? Du har 2 veckor på dig att godkänna ändringen, så jag skulle undvika att ringa dem nu om det inte är kritiskt. För egen och andras skull.

Den är långt fram i tiden. Dock som det ser ut just nu så är redan inställd och som vi alla vet försvinner awardplatser fort. Annars hade jag absolut väntat, för min och andras skull med tanke på kötiderna. Tänkte om någon hade någon datapunkt kring nuvarande väntetider?

Är det olika skatter från just LHR beroende på kabinklass vid bonusresor? Väljer jag SAS go blir det billigare än i Plus.
Från andra flygplatser är det samma oavsett klass

Är det olika skatter från just LHR beroende på kabinklass vid bonusresor? Väljer jag SAS go blir det billigare än i Plus.
Från andra flygplatser är det samma oavsett klass
Ja, det är dyrare i premium än ekonomi när man reser från UK, oavsett typ av biljett. Du kan ju lätt se dessa skatter om du söker fram resan via itamatrix där skatter listas.

Gjorde precis en ändring byte av flygbolag men samma avreseort och ankomstort, men kom på att min voucher gick ut 2021. Personen påtalade mig inte något om detta utan sa bara att det kostar 150kr för en ändring. Har en voucher som går ut 2022 och är rädd att denna kommer dras på måndag (han sa att bokningen kommer gå igenom på måndag). Vouchern är fortfarande synlig på mitt konto. Ska man boka något hittepå bara för att använda min 2022 voucher och sedan avboka när ändringen gått igenom på måndag?

Längesedan jag gjorde en ändring på en bokad 2-4-1 . Har en ARN-OSL-FCO / FCO-OSL-ARN där jag önskar byta utresan till ARN-FCO med connect. Platser finns.

1 Kan jag ändra bara utresan genom att ringa in och betala 150kr per person i admin-avgift?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen