Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni vet känslan när man är irriterad på att SAS tagit ut 300 kr felaktigt i ombokning, och möter en vägg av nej. Och man samtidigt upptäcker att de glömt ta ut Star a avgiften på 900 kr. Den känslan. Karma :)

Lyckliga du. :)
När jag bokade häromdagen tog dom ut 600 kr (4 pers) samt Star allianceavgiften, dessutom lyckades agenten debitera i NOK på mitt amex. :D

Ni vet känslan när man är irriterad på att SAS tagit ut 300 kr felaktigt i ombokning, och möter en vägg av nej. Och man samtidigt upptäcker att de glömt ta ut Star a avgiften på 900 kr. Den känslan. Karma :)
För mig blev det nog en *A-avgift, men inga poäng har dragits och jag har biljetterna...
Bör jag bli oroad, eller kommer de dra poängen mitt i allt? Har inte tänkt utnyttja detta, utan är mest oroad för att mina biljetter ska försvinna utan att jag blir informerad. Samtidigt känns det dumt att försöka kontakta SAS och påpeka när de garanterat har andra saker för sig just nu.

För mig blev det nog en *A-avgift, men inga poäng har dragits och jag har biljetterna...
Bör jag bli oroad, eller kommer de dra poängen mitt i allt? Har inte tänkt utnyttja detta, utan är mest oroad för att mina biljetter ska försvinna utan att jag blir informerad. Samtidigt känns det dumt att försöka kontakta SAS och påpeka när de garanterat har andra saker för sig just nu.
Som vi brukar säga. Vissa saker pratar man inte högt om. Och man väcker INTE björnen...
Drar dom poängen så vet du ju om det, gör dom det inte, nemen oj någon gjorde fel, på SAS, kan inte vara möjligt...

Jag tänkte boka en resa för 3 personer med två vochers . Det lättaste är att ringa in men köerna är alldeles för långa.
Jag har två vochers, en i mitt namn och den andra på min sambos och vi är med i samma pointshare grupp. Min sambo ska inte med på resan.

Sträckan jag försöker boka har 4 st bonus platser kvar, jag försöker boka från två datorer samtidigt men när jag väl väljer 2 personer på ena dator så försvinner dom andra biljetterna... sjukt störande.

Går det att boka 3 st på samma konto, 2 st med 1 vocher och sedan lägga till en vocher senare?

Var finns villkoren för bonusresor? T ex där det står om vad som räknas som ändring för att få avboka fritt. Eller att en ändring inom 24h från bokningstillfället är gratis.

Var finns villkoren för bonusresor? T ex där det står om vad som räknas som ändring för att få avboka fritt. Eller att en ändring inom 24h från bokningstillfället är gratis.

Är det detta det du söker efter: | SAS
  • Om inget annat framställs kan biljetter och erbjudanden avbokas fram till 24 timmar innan de skulle ha använts, varvid giltiga poäng överförs tillbaka till den betalande medlemmens EuroBonus-konto.

• Förutsatt att poängen fortfarande är giltiga är ombokning av biljetter och erbjudanden tillåten fram till 24 timmar innan det ifrågavarande erbjudandet måste användas (utgångna poäng kan inte återanvändas).

Delvis, men de reglerna är väldigt diffusa, står inte hur mycket avgifter är till exempel. Publiceras inte detta nånstans?

Menar du flygplatsavgifter och YQ? Dessa varierar oerhört med flygrutt, anslutning, veckodag etc etc. Du kan däremot få en god uppfattning för dessa om du knappar in rutten i ITA Matrix.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen