Cristoffer Cedergren
Medlem
Kalenderår.
Du har hela följande kalenderår att boka något med vouchern.
Du har hela följande kalenderår att boka något med vouchern.
Om man har poäng som gått ut och flyget blir inställt, hur länge förlängs poängen då?
Hej! Har en bokad 2-4-1 till New york i juni/juli. Hemresan ställdes precis in av United och vi hittar inga andra vettiga alternativ för att ta oss hem. Just nu lutar det alltså åt att vi kommer avboka hela resan. Eftersom det är flygbolaget som har ställt in så tolkar jag reglerna som att vi har rätt att få tillbaka avgiften för att det var en star alliance-bokning. Sker detta per automatik om jag avbokar online eller är det säkrast att ringa SAS i morgon? Känns som att det kommer ta tid om det skulle behöva bli en claim för att få tillbaka avgifterna
En 2-4-1 resa avbokades förra veckan p.g.a. inställd flyg till YUL i augusti. Poängen kom direkt tillbaka till eurobonuskontot. Vouchern som intjänats under 2020 återaktiverades och är nu giltig t.o.m. den 31 augusti 2022 och syns i SAS-kontot. Enligt agenten ändrades regeln i början av maj för voucherns giltighetstid: nu tre månader från avbokningen i stället för 30 dagar om det är fråga om flygningar i augusti som blir inställda.Mina poäng blev förlängda ett år (och vouchern en månad).
En 2-4-1 resa avbokades förra veckan p.g.a. inställd flyg till YUL i augusti. Poängen kom direkt tillbaka till eurobonuskontot. Vouchern som intjänats under 2020 återaktiverades och är nu giltig t.o.m. den 31 augusti 2022 och syns i SAS-kontot. Enligt agenten ändrades regeln i början av maj för voucherns giltighetstid: nu tre månader från avbokningen i stället för 30 dagar om det är fråga om flygningar i augusti som blir inställda.