Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

CICSH

Ny medlem
Hej! Har en bokad 2-4-1 till New york i juni/juli. Hemresan ställdes precis in av United och vi hittar inga andra vettiga alternativ för att ta oss hem. Just nu lutar det alltså åt att vi kommer avboka hela resan. Eftersom det är flygbolaget som har ställt in så tolkar jag reglerna som att vi har rätt att få tillbaka avgiften för att det var en star alliance-bokning. Sker detta per automatik om jag avbokar online eller är det säkrast att ringa SAS i morgon? Känns som att det kommer ta tid om det skulle behöva bli en claim för att få tillbaka avgifterna
 

Rasmuss

Medlem
Hej, Har en resa bokad ARN-ORD - ToR i Business (för en person)- har bokat resan med en 2-4-1 voucher. Går det nu i efterhand att lägga till en ytterligare resenär till denna resa? (ser att lediga poängplatser finns). Eller måste jag avboka och göra om bokningen för 2 personer istället för 1?
 

Doctor-X

Medlem
Hej! Har en bokad 2-4-1 till New york i juni/juli. Hemresan ställdes precis in av United och vi hittar inga andra vettiga alternativ för att ta oss hem. Just nu lutar det alltså åt att vi kommer avboka hela resan. Eftersom det är flygbolaget som har ställt in så tolkar jag reglerna som att vi har rätt att få tillbaka avgiften för att det var en star alliance-bokning. Sker detta per automatik om jag avbokar online eller är det säkrast att ringa SAS i morgon? Känns som att det kommer ta tid om det skulle behöva bli en claim för att få tillbaka avgifterna

Skatter och avgifter betalas tillbaka i denna situation. Poäng och voucher som inte gått ut kommer tillbaka också.
Jag har alltid ringt in vid inställda flighter, då avbokningslänken strulat av och till.
 

Kelgris

Medlem
Mina poäng blev förlängda ett år (och vouchern en månad).
En 2-4-1 resa avbokades förra veckan p.g.a. inställd flyg till YUL i augusti. Poängen kom direkt tillbaka till eurobonuskontot. Vouchern som intjänats under 2020 återaktiverades och är nu giltig t.o.m. den 31 augusti 2022 och syns i SAS-kontot. Enligt agenten ändrades regeln i början av maj för voucherns giltighetstid: nu tre månader från avbokningen i stället för 30 dagar om det är fråga om flygningar i augusti som blir inställda.
 

Storguten

Medlem
En 2-4-1 resa avbokades förra veckan p.g.a. inställd flyg till YUL i augusti. Poängen kom direkt tillbaka till eurobonuskontot. Vouchern som intjänats under 2020 återaktiverades och är nu giltig t.o.m. den 31 augusti 2022 och syns i SAS-kontot. Enligt agenten ändrades regeln i början av maj för voucherns giltighetstid: nu tre månader från avbokningen i stället för 30 dagar om det är fråga om flygningar i augusti som blir inställda.

+1 på den. Hade en ARN-HND för 2 pers. i juli som blev avbokad tidigare i veckan med en utgången 2-4-1 AMEX och fick också 31/8 som giltighetstid. Det vart andra gången denna resa blev ombokad men nu känns det ju faktiskt som att man har en realistisk chans att hitta en resa till ett öppnat Japan som faktiskt blir av när man har mer än 30 dagar på sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen