Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

J-R

Medlem
Är det nya regler gällande namnändring på rena SAS bonusbiljetter? Min voucher har gått ut, och två olika personer på kundtjänst hävdar att de behöver en ny voucher för att göra en namnändring. Poängen behöver enligt dem ”dras igen”…
 

MrRob

Medlem
Är det nya regler gällande namnändring på rena SAS bonusbiljetter? Min voucher har gått ut, och två olika personer på kundtjänst hävdar att de behöver en ny voucher för att göra en namnändring. Poängen behöver enligt dem ”dras igen”…

Under 2020 bokade jag en resa där agenten stavade mitt namn helt åt skogen varpå jag ringde in och ville ändra. Hon var tvungen att ställa ut nya biljetter så poängen betalades tillbaka för att direkt dras igen. Oklart om det beror på ointresserad eller inkompetent agent men mina erfarenheter säger att du kan få problem om du vill ändra namn på biljetten.
 

J-R

Medlem
Under 2020 bokade jag en resa där agenten stavade mitt namn helt åt skogen varpå jag ringde in och ville ändra. Hon var tvungen att ställa ut nya biljetter så poängen betalades tillbaka för att direkt dras igen. Oklart om det beror på ointresserad eller inkompetent agent men mina erfarenheter säger att du kan få problem om du vill ändra namn på biljetten.
Ok ok, tack för svar. Var tämligen säker på att jag på olika ställen sett att just namnbyte skulle gå att genomföra även med utgången voucher.
 

pycko

Medlem
Helt otroligt vilken skillnad det är på agenterna som jobbar på SAS. Hade fått sista benet avbokat mellan Bangkok-Wien-Köpenhamn, lite oklart varför. Ringde och fick prata med Agent 1. Kunde inte se de platser som jag själv kunde se på SAS hemsida, nej det kunde inte vara 72000 poäng för 2 personer, det var tvunget att vara jämnt antal poäng. Förklarade att en enkelresa är dyrare än T&R men icke, så har det aldrig varit, om det är ojämnt antal poäng måste jag betala med pengar, var jag beredd att göra detta? Knappast, önskade Agent 1 en trevlig dag och ringde upp på nytt.
Agent 2 fick förklarat problemet med avbokningen av sista benet, löste det på mindre än 20 sekunder, samtalet totalt tog 90 sekunder.
Så stor skillnad får det inte vara i en kundtjänst.
 

Emil123

Medlem
Hej! Precis gjort min första award-bokning med 2-4-1 via SAS *A portalen, hittade dock bara FRA-GVA-JFK, JFK-WAW-FRA. Skulle nu vilja lägga till GOT-FRA och FRA-GOT på dit/hem, som jag förstått måste jag ringa 2-4-1 support för det?

En annan fråga, när jag bokade kunde jag bara välja detta årets voucher som jag tjänat ihop (utgång 31 Dec 2023), men jag ska ha en voucher från förra året med. Går att byta voucher för den bokade resan?
 

Mr Basic

Medlem
Hej! Precis gjort min första award-bokning med 2-4-1 via SAS *A portalen, hittade dock bara FRA-GVA-JFK, JFK-WAW-FRA. Skulle nu vilja lägga till GOT-FRA och FRA-GOT på dit/hem, som jag förstått måste jag ringa 2-4-1 support för det?

En annan fråga, när jag bokade kunde jag bara välja detta årets voucher som jag tjänat ihop (utgång 31 Dec 2023), men jag ska ha en voucher från förra året med. Går att byta voucher för den bokade resan?
1. Ja, ring in och lägg till GOT-FRA ToR.
2. Borde inte vara ngt problem om vouchern du vill byta till är giltig tom 31/12-22.
 

JacobGBG

Medlem
Hej! Precis gjort min första award-bokning med 2-4-1 via SAS *A portalen, hittade dock bara FRA-GVA-JFK, JFK-WAW-FRA. Skulle nu vilja lägga till GOT-FRA och FRA-GOT på dit/hem, som jag förstått måste jag ringa 2-4-1 support för det?

Japp. Om jag var du så skulle jag personligen försöka hitta denna flight med SAS till EWR då du kommer spara oerhörda mängder poäng och SAS har en av de bästa TATL produkterna.

En annan fråga, när jag bokade kunde jag bara välja detta årets voucher som jag tjänat ihop (utgång 31 Dec 2023), men jag ska ha en voucher från förra året med. Går att byta voucher för den bokade resan?

Blandade rapporter, beror på vilken agent du får.
 

Emil123

Medlem
Tack båda snabba för svar!

Ja optimalt vore med SAS, har letat men verkar inte finnas just nu (eller så är det jag som inte hittar). Har nästan 450k poäng så får kosta lite extra denna gång bara vi kommer iväg :) Tänkte kolla lite då och då på SAS om det dyker upp något.
 
Hej! Lyckades boka Business Award Ticket för ARN-IST IST-MLE men det är bara första sträckan som är confirmed. Bokade i måndags. Har pratat med alla man kan tänka sig på SAS men ingen kunde hjälpa mig att få sista sträckan confirmed. Jag ringde nu Turkish Airlines och de sa att den flightens business award tickets var stängd och fullbokad. När jag går in på deras hemsida så är det knappt någon som bokat plats på de flyget i business och jag kan boka Business award ticked via deras hemsida.

Någon som har erfarenhet av waitlisted (väntelista) biljett med Turkish när man bokat Star Alliance bonus biljett med 2-4-1 voucher?

På SAS - Star alliance bonusresor står det fortfarande att det inns 4 stycken platser för den sträckan i Klass: "I".

Tack på förhand
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen