Är det nya regler gällande namnändring på rena SAS bonusbiljetter? Min voucher har gått ut, och två olika personer på kundtjänst hävdar att de behöver en ny voucher för att göra en namnändring. Poängen behöver enligt dem ”dras igen”…
Ok ok, tack för svar. Var tämligen säker på att jag på olika ställen sett att just namnbyte skulle gå att genomföra även med utgången voucher.Under 2020 bokade jag en resa där agenten stavade mitt namn helt åt skogen varpå jag ringde in och ville ändra. Hon var tvungen att ställa ut nya biljetter så poängen betalades tillbaka för att direkt dras igen. Oklart om det beror på ointresserad eller inkompetent agent men mina erfarenheter säger att du kan få problem om du vill ändra namn på biljetten.
1. Ja, ring in och lägg till GOT-FRA ToR.Hej! Precis gjort min första award-bokning med 2-4-1 via SAS *A portalen, hittade dock bara FRA-GVA-JFK, JFK-WAW-FRA. Skulle nu vilja lägga till GOT-FRA och FRA-GOT på dit/hem, som jag förstått måste jag ringa 2-4-1 support för det?
En annan fråga, när jag bokade kunde jag bara välja detta årets voucher som jag tjänat ihop (utgång 31 Dec 2023), men jag ska ha en voucher från förra året med. Går att byta voucher för den bokade resan?
Hej! Precis gjort min första award-bokning med 2-4-1 via SAS *A portalen, hittade dock bara FRA-GVA-JFK, JFK-WAW-FRA. Skulle nu vilja lägga till GOT-FRA och FRA-GOT på dit/hem, som jag förstått måste jag ringa 2-4-1 support för det?
En annan fråga, när jag bokade kunde jag bara välja detta årets voucher som jag tjänat ihop (utgång 31 Dec 2023), men jag ska ha en voucher från förra året med. Går att byta voucher för den bokade resan?
Nja, det kanske är att ta i.spara oerhörda mängder poäng