Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För egen del visas mellan 1 och 3 vouchers beroende på, men nästan alltid 3. När jag har flera gamla och nya vouchers visas alltid 2 nya och en gammal. Använder jag då en äldre voucher så ersätts den omedelbart i vyn av en annan ej använd äldre voucher.
Tidigare har jag enbart sett 1 voucher men för ca 1månad sedan så hände något och jag kunde då se alla 4 med rätt utgångsdatum också?!

Flyger
ARN-ADD-JNB-CPT //
CPT-JNB-IST-ARN
men fick en ändring och väldigt långt stopp i JNB både ut och hem. Funderar på att köpa eget flyg mellan JNB-CPT. Kan jag vaska den sträckan när resan är påbörjad utan att hemresan påverkas eller avbokas den då?

Har idag en resa bokad till Chicago där vi betalat med poäng och en 2-4-1 voucher.

Om man avbokar den resan, hur snabbt ramlar poängen och vouchern tillbaka på kontot?

Last edited:
Har idag en resa bokad till Chicago där vi betalat med poäng och en 2-4-1 voucher.

Om man avbokar den resan, hur snabbt ramlar poängen och vouchern tillbaka på kontot?
Någon stans mellan 0-1 sekund brykar det ta efter att man avbokat.
Om voucher inte syns eller poäng skulle jag höra av mig till sas. Kan krävas manuell hantering i värsta fall.

Hur pålitlig är United Airlines sökmotor för awardresor i jämförelse med Amex-supporten? Försöker hitta ett flyg till Santiago (SCL) via NYC (24 timmar). Hittar avgångar i business på Uniteds hemsida, men Amex-supporten envisas med att de inte hittar. Vad har ni för erfarenhet?

Hur pålitlig är United Airlines sökmotor för awardresor i jämförelse med Amex-supporten? Försöker hitta ett flyg till Santiago (SCL) via NYC (24 timmar). Hittar avgångar i business på Uniteds hemsida, men Amex-supporten envisas med att de inte hittar. Vad har ni för erfarenhet?
United visar tillgänglighet med deras bonusprogram. Ett helt annat program än eurobonus. Därmed inget konstigt det är olika.
I synnerhet brukar det skilja sig om det är united flighter där de släpper fler platser och tidigare till egna medlemmar än partners som tex eurobonus.

Om du ska boka med eurobonus är det bättre använda SAS sökmotor för star allianceresor istället

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen