Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fungerar SAS EB/Star alliance-portal lika bra som att ringa? Förra året när jag ringde till Amex för att boka resa fanns det fler tider än vad som visades i SAS portal.

Ja, allt visas inte. Tex kan jag inte boka några resor till Sydamerika med Avianca via Bogota längre på SAS webb. Detta pga att Avianca har slutat med regional business class och SAS webbsök kan inte boka olika reseklasser i samma bokning tex Business-Economy-Economy-Business.

Hej,

Någon som har koll på om man boka om hemresan om man redan åkt till destinationen med en 2för1 voucher ? På hemsidan kan jag ej boka om, men trodde man kunde ändra/avboka tills dagen innan, men det kanske gäller för start av resan ?

Är det samma regler om man bokat en resa med endast EB poäng ?

/Jonas

Hej,

Någon som har koll på om man boka om hemresan om man redan åkt till destinationen med en 2för1 voucher ? På hemsidan kan jag ej boka om, men trodde man kunde ändra/avboka tills dagen innan, men det kanske gäller för start av resan ?

Är det samma regler om man bokat en resa med endast EB poäng ?

/Jonas

Det går dessvärre bara att ändra hemresan innan utresan är påbörjad. Beror behovet på något som kan tänkas täckas av en reseförsäkring är det en väg att ta.

Kan man bara ha en aktuell 2-4-1? Skulle boka en resa nu med förra årets voucher men kan bara välja att använda årets voucher (som går ut nästa år). Har den nya vouchern ersatt den gamla?

Man kan ha flera, hör av dig till Amex och be dom titta på det. Du kan dock behöva ligga på för att få den inlagd, hade liknande problem och det tog nog 10-20 samtal till Amex/SAS.

• Gilla
Reactions: Rbn
Man kan ha flera, hör av dig till Amex och be dom titta på det. Du kan dock behöva ligga på för att få den inlagd, hade liknande problem och det tog nog 10-20 samtal till Amex/SAS.
Tack! Ville minnas att det var så men tidigare har jag hunnit nyttja vouchern innan nästa kommer. Verkar som att den nya har knuffat bort den tidigare hos SAS.

Kan man bara ha en aktuell 2-4-1? Skulle boka en resa nu med förra årets voucher men kan bara välja att använda årets voucher (som går ut nästa år). Har den nya vouchern ersatt den gamla?
För egen del visas mellan 1 och 3 vouchers beroende på, men nästan alltid 3. När jag har flera gamla och nya vouchers visas alltid 2 nya och en gammal. Använder jag då en äldre voucher så ersätts den omedelbart i vyn av en annan ej använd äldre voucher.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen