Oj den har jag inte sett förut, tack kanon!Jag använder AC Reward Space Searcher visserligen för aeroplan men ana F har stämt för mig.
Oj den har jag inte sett förut, tack kanon!Jag använder AC Reward Space Searcher visserligen för aeroplan men ana F har stämt för mig.
Detta tror jag är rent ”hitte-på” från SAS-agenten, vilket tyvärr är rätt vanligt. Om de nu ställt in alla Eurobonus-resor, varför är inte GRU-IST inställd då?Jag ringde SAS men de kunde inte boka in mig på något annat flyg för Turkish Airlines hade ställt in alla Eurobonus-resor under hela maj.
Nu är Thais long haul-tillgänglighet fixad i SAS *A-kalender och hos andra som kör SAS API, typ Awardhacks. Torsdagen den 12:e maj är sista dagen med awards nu när jag kollar idag den 12:e februari. Dvs släpp är 89 dagar innan. Inga mer obokningsbara biljetter.
Imorse fick jag ett meddelande att hemresan från IST till ARN blivit inställd. Jag ringde SAS men de kunde inte boka in mig på något annat flyg för Turkish Airlines hade ställt in alla Eurobonus-resor under hela maj.
Vad du kommer fram till är tyvärr inte så relevant. Vems ansvar detta är regleras klart och tydligt i EU261/2004, och där framgår det att det är utförande flygbolag som ansvarar för att boka om vid inställt flyg, inte det företag som gjort bokningen.Vet inte vad man kan göra när SAS supporten säger att de inte kan boka resan, men har satt tjejen på att ringa imorgon och hon är betydligt mer aggressiv och krävande än jag, även om vi båda är lika förbannade.Har kommit fram till att jag tycker SAS ska lösa det snarare än Turkish då jag är SAS kund. Verkar generellt vara extrema problem med Turkish, vilket är synd om man vill till Mauritius...