Imorse fick jag ett meddelande att hemresan från IST till ARN blivit inställd. Jag ringde SAS men de kunde inte boka in mig på något annat flyg för Turkish Airlines hade ställt in alla Eurobonus-resor under hela maj.
Samma mardröm hände mig igår morse. Hade som 4e försök på Eurobonus resa i Business bokat Mauritius nu i påsk, där bokningen gjordes redan i höstas. Flygen var ARN-ZUR-IST-MRU den 10 april, och hemvägen MRU-IST-HAM-ARN den 21 april. Igår morse får jag ett sms att IST-MRU är flyttad till den 14 april, men de övriga flygen är oförändrade. Senare under dagen får jag ett nytt sms om att MRU-IST är flyttad 6 dagar fram till 26 april, utan att övriga flyg har ändrats. Känns vidrigt att man får göra såhär och även SAS personalen verkade överraskade över en sån stor förskjutning. Har även ringt Turkish direkt med de är extremt ohjälpsamma och otrevliga.
Efter att ha funderat kring alternativ så bestämde vi oss för att köra på 14-26 april och boka nya flyg ARN-IST och IST-ARN. När man kollade via Uniteds, AirCanadas eller SAS StarAlliance sida så fanns det massvis av alternativ, alla såklart med Turkish tex AMS-IST, BRU-IST etc. Dock när jag ringer SAS så säger de precis som ovan, att det ser ut som att det finns massa platser men att de inte kan boka några pga "fel i Turkish system". Låter som bullshit och jag tror felet ligger i SAS system. Har sökt på flygen utan poäng och det finns massvis av platser både business och ekonomi på i princip alla flyg till IST.
Vet inte vad man kan göra när SAS supporten säger att de inte kan boka resan, men har satt tjejen på att ringa imorgon och hon är betydligt mer aggressiv och krävande än jag, även om vi båda är lika förbannade.Har kommit fram till att jag tycker SAS ska lösa det snarare än Turkish då jag är SAS kund. Verkar generellt vara extrema problem med Turkish, vilket är synd om man vill till Mauritius...
Eventuella tips eller erfarenheter från liknande situationer och att saker går att lösa genom att tjata på SAS tas tacksamt emot!