Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
har gått mer än en vecka nu

de kom inte tillbaka direkt utan först efter 3 dagar så nu är allt tillbaka.

tog flera dagar när jag gjorde det i augusti.

Konsekvent inkonsekvent, som vanligt alltså. Vem vet, jag kanske hade tur och råkade få en medarbetare som kunde göra hela arbetet själv. Men mer än en vecka låter ändå väldigt underligt tycker jag, tyvärr finns det väl inte mycket mer man kan försöka än att ringa igen...
 

Oliver Khan

Medlem
Hej,

Vänder mig hit med hopp om lite råd och vägledning.

Min första 241 bokning till Calgary i aug 2022 har tyvärr ställts in. Det är en vandringsresa till nationalparkerna i Alberta/Montana och datumen är rätt inflexibla pga ledighet och boendetillgängligheten i parkerna.

FRA-YYC-FRA var i business med LH A340-300. Utresa 4/8, hemresa 16/8. Fick inget mail/sms utan syntes när jag gick in i bokningen via SAS appen. Nu finns endast ARN-FRA-ARN kvar.

Vouhern går ut i december i år och det finns inga alternativ i business att boka enligt SAS. Har pratat med flera personer på guldsupporten och 241 bokningen som sökt ben för ben via flera hubbar i Kanada och Europa.

Vet någon varför flygen ställts in och om LH eller AC släpper nya bonusplatser innan årskiftet?

Har ni några råd/routingtips på hur jag ska gå tillväga och kan få till resan utan att vouchern brinner inne?

Vad händer om jag avvaktar till nästa år med att ”upptäcka cancelleringarna” och att fixa resan? Kan jag ändra resan trots att vouchern gått ut?

Tacksam för er hjälp!
 
Hej,

Vänder mig hit med hopp om lite råd och vägledning.

Min första 241 bokning till Calgary i aug 2022 har tyvärr ställts in. Det är en vandringsresa till nationalparkerna i Alberta/Montana och datumen är rätt inflexibla pga ledighet och boendetillgängligheten i parkerna.

FRA-YYC-FRA var i business med LH A340-300. Utresa 4/8, hemresa 16/8. Fick inget mail/sms utan syntes när jag gick in i bokningen via SAS appen. Nu finns endast ARN-FRA-ARN kvar.

Vouhern går ut i december i år och det finns inga alternativ i business att boka enligt SAS. Har pratat med flera personer på guldsupporten och 241 bokningen som sökt ben för ben via flera hubbar i Kanada och Europa.

Vet någon varför flygen ställts in och om LH eller AC släpper nya bonusplatser innan årskiftet?

Har ni några råd/routingtips på hur jag ska gå tillväga och kan få till resan utan att vouchern brinner inne?

Vad händer om jag avvaktar till nästa år med att ”upptäcka cancelleringarna” och att fixa resan? Kan jag ändra resan trots att vouchern gått ut?

Tacksam för er hjälp!

Vad jobbigt , speciellt när du har fasta datum du behöver hålla dig efter.
Jag sökte lite snabbt nu bara och på dina datum finns det , enligt Awardfares alltså ingen garanti, flyg i business till&från Vancouver YVR, sen vidare från YVR till Calgary YYC.
Dit ARN-ZRH-YVR-YYC (SAS, Swiss & Air Canada)
Hem YYC-YVR-LHR-ARN (Air Canada & SAS)
Hade inte möjlighet att ta fram exakta flight nummer men du kan förhoppningsvis hitta dom själv antingen genom Awardfares eller United.

Kolla via San Fransisco SFO, Newark EWR eller Houston IAH, Air Canada flyger direkt SFO-YYC, EWR-YYC & IAH-YYC
Ring 2-4-1 och försök hitta den vägen, om du nu inte redan gjort det.

Angående att ”avvakta” så bör du få ett meddelande från SAS om den här ändringen. När du får meddelandet har du 14 dagar på dig att höra av dig om att försöka hitta alternativ.
Gör du inte det inom den tiden så accepterar du ombokningen som SAS erbjudit och du kan då inte göra några ändringar på den.
 
Last edited:

Oliver Khan

Medlem
Vad jobbigt , speciellt när du har fasta datum du behöver hålla dig efter.
Jag sökte lite snabbt nu bara och på dina datum finns det , enligt Awardfares alltså ingen garanti, flyg i business till&från Vancouver YVR, sen vidare från YVR till Calgary YYC.
Dit ARN-ZRH-YVR-YYC (SAS, Swiss & Air Canada)
Hem YYC-YVR-LHR-ARN (Air Canada & SAS)
Hade inte möjlighet att ta fram exakta flight nummer men du kan förhoppningsvis hitta dom själv antingen genom Awardfares eller United.

Kolla via San Fransisco SFO, Newark EWR eller Houston IAH, Air Canada flyger direkt SFO-YYC, EWR-YYC & IAH-YYC
Ring 2-4-1 och försök hitta den vägen, om du nu inte redan gjort det.

Angående att ”avvakta” så bör du få ett meddelande från SAS om den här ändringen. När du får meddelandet har du 14 dagar på dig att höra av dig om att försöka hitta alternativ.
Gör du inte det inom den tiden så accepterar du ombokningen som SAS erbjudit och du kan då inte göra några ändringar på den.

Tack för hjälp och tips!
Guldsupporten kunde inte hitta ngt via YVR eller EWR men ska försöka igen med 241 imorgon.
 

Denzan

Ny medlem
Efter en inställd 241 för mig och frun till Singapore så vände jag mig till sas eurobonus för en ny resa med 241 vouchern men fick informationen om att det endast är möjligt att få 2 sökningar av dem när man ringer för en ny resa:( någon med tips var mer man kan söka innan vouchern brinner inne denna månad?
 
Efter en inställd 241 för mig och frun till Singapore så vände jag mig till sas eurobonus för en ny resa med 241 vouchern men fick informationen om att det endast är möjligt att få 2 sökningar av dem när man ringer för en ny resa:( någon med tips var mer man kan söka innan vouchern brinner inne denna månad?
Ring igen och igen, det finns några pärlor som är mer serviceinriktade än andra.
 

palmen

Moderator
Efter en inställd 241 för mig och frun till Singapore så vände jag mig till sas eurobonus för en ny resa med 241 vouchern men fick informationen om att det endast är möjligt att få 2 sökningar av dem när man ringer för en ny resa:( någon med tips var mer man kan söka innan vouchern brinner inne denna månad?
Det där skulle jag rapportera till sas. Helt uppenbart någon som inte vill göra sitt jobb och istället bara ta så många samtal som möjligt (ser ju bra ut i statistiken). Bara ringa igen och hoppas få någon som vill sköta sitt jobb.
 

Delayed

Medlem
Det där skulle jag rapportera till sas.
Men hur når man fram till någon som bryr sig då? Vore SAS verkligen intresserade av att åtgärda problem som dessa borde de gjort det kan jag tycka för inte ens SAS kan väl vara omedvetna om hur dåligt det ibland fungerar. Om de nu vill veta det...
 

palmen

Moderator
Men hur når man fram till någon som bryr sig då? Vore SAS verkligen intresserade av att åtgärda problem som dessa borde de gjort det kan jag tycka för inte ens SAS kan väl vara omedvetna om hur dåligt det ibland fungerar. Om de nu vill veta det...
Beroende på status så kan man ju maila, men annars skicka in via feedbacken formuläret. Kommer det in många sådana på specifika personer lär det nog bli någon action kan man ju hoppas.
 
Är det bara vid inställd resa som vouchern får ny månads giltighet?
Har en resa till NYC i januari bokad med en voucher som gick ut mars 2021 som fick en ändring i schemat. Men det räcker väl inte för att rädda vouchern?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen