Hej,
Vänder mig hit med hopp om lite råd och vägledning.
Min första 241 bokning till Calgary i aug 2022 har tyvärr ställts in. Det är en vandringsresa till nationalparkerna i Alberta/Montana och datumen är rätt inflexibla pga ledighet och boendetillgängligheten i parkerna.
FRA-YYC-FRA var i business med LH A340-300. Utresa 4/8, hemresa 16/8. Fick inget mail/sms utan syntes när jag gick in i bokningen via SAS appen. Nu finns endast ARN-FRA-ARN kvar.
Vouhern går ut i december i år och det finns inga alternativ i business att boka enligt SAS. Har pratat med flera personer på guldsupporten och 241 bokningen som sökt ben för ben via flera hubbar i Kanada och Europa.
Vet någon varför flygen ställts in och om LH eller AC släpper nya bonusplatser innan årskiftet?
Har ni några råd/routingtips på hur jag ska gå tillväga och kan få till resan utan att vouchern brinner inne?
Vad händer om jag avvaktar till nästa år med att ”upptäcka cancelleringarna” och att fixa resan? Kan jag ändra resan trots att vouchern gått ut?
Tacksam för er hjälp!
Vad jobbigt , speciellt när du har fasta datum du behöver hålla dig efter.
Jag sökte lite snabbt nu bara och på dina datum finns det , enligt Awardfares alltså ingen garanti, flyg i business till&från Vancouver YVR, sen vidare från YVR till Calgary YYC.
Dit ARN-ZRH-YVR-YYC (SAS, Swiss & Air Canada)
Hem YYC-YVR-LHR-ARN (Air Canada & SAS)
Hade inte möjlighet att ta fram exakta flight nummer men du kan förhoppningsvis hitta dom själv antingen genom Awardfares eller United.
Kolla via San Fransisco SFO, Newark EWR eller Houston IAH, Air Canada flyger direkt SFO-YYC, EWR-YYC & IAH-YYC
Ring 2-4-1 och försök hitta den vägen, om du nu inte redan gjort det.
Angående att ”avvakta” så bör du få ett meddelande från SAS om den här ändringen. När du får meddelandet har du 14 dagar på dig att höra av dig om att försöka hitta alternativ.
Gör du inte det inom den tiden så accepterar du ombokningen som SAS erbjudit och du kan då inte göra några ändringar på den.