mats-ottosson
New member
Tack för svar. Resan är bokad med nu utgången voucher.
De har gjort om kolumnerna, står om det i United sök trådarna.Cristoffer Cedergren skrev:Resultatet i Uniteds awardsök verkar ha ändrats så att det är svårare att se vad som är "sawer", eller?Klicka för att utvidga...
Tips är att läsa senaste veckans inlägg i denna tråd för mer info om vad folk upplevt och läget på ADD.Mrs T skrev:Har en resa bokad med en 2-4-1 till Zanzibar om ett par veckor. Hemresan är med Ethiopian och mellanlandning i Addis Abeba.1. Skulle ni våga er på en transit i Addis i nuläget (två vuxna och en två-åring)?2. Finns det någon chans att vi kan omboka till att resa nästa år (2-4-1 går ut i år) trots att det inte är något intresehinder i Tanzania? Jag har läst SAS FAQ och hittar inget som direkt säger att man kan det, men jag tänkte att det kanske är någon här som har bättre koll3. Tips på annat ställe att åka till i november med Star Alliance?Tror inte vi hittar några kul biljetter, men jag tänkte ändå frågaKlicka för att utvidga...
Med tanke på att UD, samt flera andra länders motsvarigheter, uppmanar alla medborgare att lämna landet så är svaret absolut inte.Mrs T skrev:Har en resa bokad med en 2-4-1 till Zanzibar om ett par veckor. Hemresan är med Ethiopian och mellanlandning i Addis Abeba.1. Skulle ni våga er på en transit i Addis i nuläget (två vuxna och en två-åring)?2. Finns det någon chans att vi kan omboka till att resa nästa år (2-4-1 går ut i år) trots att det inte är något intresehinder i Tanzania? Jag har läst SAS FAQ och hittar inget som direkt säger att man kan det, men jag tänkte att det kanske är någon här som har bättre koll3. Tips på annat ställe att åka till i november med Star Alliance?Tror inte vi hittar några kul biljetter, men jag tänkte ändå frågaKlicka för att utvidga...
Mrs T skrev:Har en resa bokad med en 2-4-1 till Zanzibar om ett par veckor. Hemresan är med Ethiopian och mellanlandning i Addis Abeba.1. Skulle ni våga er på en transit i Addis i nuläget (två vuxna och en två-åring)? (nej, det kommer vi inte våga)2. Finns det någon chans att vi kan omboka till att resa nästa år (2-4-1 går ut i år) trots att det inte är något intresehinder i Tanzania? Jag har läst SAS FAQ och hittar inget som direkt säger att man kan det, men jag tänkte att det kanske är någon här som har bättre koll3. Tips på annat ställe att åka till i november med Star Alliance?Tror inte vi hittar några kul biljetter, men jag tänkte ändå frågaKlicka för att utvidga...
Ring SAS, de är de enda som eventuellt kan hjälpa dig. Reglerna säger att du kan ändra en icke påbörjad resa, och om voucher inte gått ut får du tillbaka den om du bokar av vilket du behöver göra om ni ska åka till annan destination.Mrs T skrev:Tack@ekfoch@palmen. Nej, det är nog inte alls läge att åka via Etiopien. Vet någon svaret på mina andra två frågor?Klicka för att utvidga...
Ja du måste tyvärr ringa för att få ett korrekt svar på den frågan.JOBR20 skrev:Hej på er.Jag är ny här inne så ha överseende med min säkert lätt besvarade frågaFinns det någonstans jag kan se hur många vouchers jag har? Eller behöver jag ringa SAS Kundtjänst för att få reda på det? Skaffade ett SAS Amex Elite förra året inför renovering mm och har spenderat en hel del och sitter nu med ca 400k poäng, jag vet att jag fått minst 3 vouchers hemskickade men jag ser bara en när jag är inne på SAS bokningssida (förfallodatum) 31/12-21Tacksam för svar!/JKlicka för att utvidga...
Tack för ditt svar!palmen skrev:Ja du måste tyvärr ringa för att få ett korrekt svar på den frågan.Klicka för att utvidga...
Du kan också chatta med amex kundtjänst via appen. De kan berätta hur många vouchers du fått och när, men inte om du använt dem.JOBR20 skrev:Tack för ditt svar!Klicka för att utvidga...
Det vet jag åtminstone att jag inte använt dem. TackFord Prefect skrev:Du kan också chatta med amex kundtjänst via appen. De kan berätta hur många vouchers du fått och när, men inte om du använt dem.Klicka för att utvidga...
JOBR20 skrev:Fick snabbt svar i appen. 2 giltiga 2-4-1 vouchers och 380k poäng. Finns det någon tråd ni rekommenderar här på forumet för en nybörjare som mig för att hitta bästa möjliga tips inför en bokning av resa? Det blir första resan jag kommer göra i Business / First så bokningen resan kommer göras för att få ut den bästa möjliga upplevelsen.Tack på förhand!/ JKlicka för att utvidga...
Pappainthesky skrev:Hej! Finns det nån som har avbokat nyligen med en utgången voucher som har erfarenhet med hur länge det tog att få vouchern tillbaka? Ringde kundtjänst idag (har gått mer än en vecka nu) och de sade att det tar längre tid nu pga det måste gå genom AmEx.Klicka för att utvidga...
Jane Insane skrev:En *vecka*? Låter orimligt. För två veckor sedan gick det på några minuter.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:För att få en med nytt datum som ersättning för en utgången?Klicka för att utvidga...
Jane Insane skrev:Ja, jag gjorde det två gånger i slutet av oktober. Kom tillbaka som nya vouchers med ny utgångstid sista november, jag hade båda direkt när jag provsökte bonusresor på sas.se . På den ena sökte jag först samma kväll (kanske 12 timmar efter avbokning), så jag kan inte säga hur lång tid den tog, men den andra var tillgänglig max 5 minuter från att jag avbokat.Klicka för att utvidga...