Med en redan bokad atlantflygning 2-4-1, så lyckades jag mha Sveg uppgradera från SAS ekonomi till business på ena benet (nu business båda benen) och fick tbx 50000 poäng. Tog 43minuter totalt. En bättre Tisdag i bokningsdjungeln.
Ja Vouchern ska vara gällande, min går ut sista Dec.. Annars går det inte boka om. Men resan kan ju göras senare så klart.Din använda voucher var fortfarande aktiv då och hade inte gått ut? Försökte samma igår men lyckades inte med utgången voucher.
Utresa 1/12 med A340 till Boston……väntar (beredd) på avbokningJag snackade med en trevlig kille i dag gällande en 2-4-1-bokning.
Om man reser till USA, så kan man omboka under förutsättning att avresan sker senast i november månad. Resor med start i december leder alltså till att utgångna voucher/poäng försvinner.
Kanske redan avhandlats här i tråden, men tål säkert att upprepas.![]()
Vi hade liknade scenario där återbetalningen för en awardbokning gjordes mot ett avslutat kort. Vi kunde inte hitta uppgiften via varken Amex hemsida eller i appen. Däremot kunde Amex kundtjänst se återbetalningen. Ring och hör med Amex kundtjänst.Någon som känner igen detta mail från SAS? Jag avbokade en Amex-bokning häromdagen och min gissning är att de försökt återbetala skatterna till ett kort som jag inte längre har. Eller är det något annat som kan vara problemet när man får dylikt mail? Det var för övrigt ingen online-cancellation. Travel agent i detta fall är ju SAS AMEX-avdelning, kanske ska börja med att ringa dem?
Dear Sir/Madam,
We are writing to you regarding an online cancellation form that was sent to us.
Your ticket was purchased from a Travel Agent.
We ask you to kindly contact your (online) travel agent regarding any changes to/cancellation of your reservation.
If you are unable to reach your Travel Agent to request your refund, please refer to this form on our website:
Agent Refund | SAS
Sincerely,
SAS Customer Service
Ring SAS.Gjorde en ändring på ett ben i en 2-4-1 resa. Men hur görs den betalningen, ska jag kontakta Sveg supporten igen, eller dras den lilla diffen i skatt på min kortbetalning? Hittar liksom inget ställe att betala på...
"Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Slutför betalningen eller kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."