Island via Frankfurt efter sommaren!? Kommer släppa in alla som är vaccinerade.Idag dör en voucher... undra om man skall försöka boka något istället... men vad?
Själv bokade man Dubai i höst om man inte kommer iväg till LA i sommar.Idag dör en voucher... undra om man skall försöka boka något istället... men vad?
Boka något som eventuellt kanske kan bli av. Bestämmer du dig för att inte åka så har du skjutit upp vaskningsbeslutet några månader åtminstone.Idag dör 2 av 3 vouchers och jag funderar på att låta de dö. Alltid svårt att rationalisera att vaska vouchers. Hur skulla ni göra i min situation?
Har 3 vouchers och ca 450 000 EB-poäng, vilket innebär 150k EB-poäng per vouchers. Har redan en betald europaresa inbokad i augsti och planerar en award för vinter 2021. Kvar finns två vouchers.
Det svåra för mig är att samla tillräckligt med Eurobonuspoäng, vouchers brukar jag trigga 1-2 per år. Och awardplatser för våren/sommaren 2022 har inte släppts ännu så går inte att boka något där. Kommer heller inte hinna åka på någon längre resa (vilket är det jag vill använda mina vouchers för) med sambon i år (utöver sommaren och vintern)
Låter ju självklart att vaska de nu när jag skriver... men hur skulle ni göra?
Idag dör 2 av 3 vouchers och jag funderar på att låta de dö. Alltid svårt att rationalisera att vaska vouchers. Hur skulla ni göra i min situation?
Har 3 vouchers och ca 450 000 EB-poäng, vilket innebär 150k EB-poäng per vouchers. Har redan en betald europaresa inbokad i augsti och planerar en award för vinter 2021. Kvar finns två vouchers.
Det svåra för mig är att samla tillräckligt med Eurobonuspoäng, vouchers brukar jag trigga 1-2 per år. Och awardplatser för våren/sommaren 2022 har inte släppts ännu så går inte att boka något där. Kommer heller inte hinna åka på någon längre resa (vilket är det jag vill använda mina vouchers för) med sambon i år (utöver sommaren och vintern)
Idag dör 2 av 3 vouchers och jag funderar på att låta de dö. Alltid svårt att rationalisera att vaska vouchers. Hur skulla ni göra i min situation?
Du måste ringa in för att få infon. Man kan göra provbokning så ser man utgångsdatum p nästa voucher, men inte hur mångaLedsen att jag nu inte hunnit skumma igenom hela tråden, men hur är det nu igen, vart ser jag ålder på vouchers? måste jag ringa in? På webben står det liksom bara en rad för mig, sist hade jag 2 vouchers, nu har jag avbokar en resa som innehöll 2 den också, Vill dels kolla att rätt (äldst) vouhers är på fortfarande gällande bokning, men även kolla hur många jag har som ev förfaller idag, vill isf kanske slänga in ytterligare en bokning idag...
Välj en destination och boka!
Du kan ju boka om resan till senare datum även om voucher gått ut. Sen är det bara att hoppas på att det blir av! Men rent teoretiskt kan du ju boka nåt i typ säg januari 2022 och kan du inte åka då så kan du ju skjuta upp den resan nästan ett år till i värsta fall.
Saxat från FAQ
You can use non-expired Amex vouchers when you make a new booking.
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service. Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.