Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tongen2

Medlem
Tackar för svar! Kan man boka om flera gånger? För då kan man tekniskt sett skjuta upp vaskningsbeslutet längre och längre fram i tiden?
Hoppas det :cool:
Jag själv har ingen erfarenhet av detta ännu men sett här på sidan att det verkar ju gått bra för andra i alla fall!
Kul att du kunde boka nåt såhär i sista minuten! :D
 

ZZZebra

Medlem
Tackar för svar! Kan man boka om flera gånger? För då kan man tekniskt sett skjuta upp vaskningsbeslutet längre och längre fram i tiden?

Det är nog omöjligt att veta säkert om och hur länge nuvarande ombokningsregler finns kvar. Det är ju ett tillfälligt regelverk och man kan argumentera för att det står att man har rätt till ombokning till 72 timmar innan avfärd. Men märker SAS att det är vanligt att man "utnyttjar" möjligheterna fullt ut med många ombokningar och kanske mer komplicerade rutter så skulle inte jag bli förvånad om det kommer inskränkningar gällande t ex ruttval. Själv tror jag att det kan vara vettigt att boka ungefär det man vill ha och sedan flytta resan i tid. Så har jag själv gjort med den voucher jag använda upp idag.
 

Jimmie

Medlem
Jag hade ett antal vouchers som gick ut igår, använde 2 och vaskade resten. Dock verkar det även idag gå att använda dom utgångna voucherna på sas.se. Så ett sista halmstrå finns för dom som önskar.

upload_2021-4-1_11-58-7.png
 

Matore

Medlem
La till en sträcka LHR ARN på en bokning där jag saknade sista benet men behövde inte betala 150 i avgift. Ska man köpa en trisslott kanske?
 

inka

Medlem
La till en sträcka LHR ARN på en bokning där jag saknade sista benet men behövde inte betala 150 i avgift. Ska man köpa en trisslott kanske?
När man lägger till ett ben på en bef bokning, måste agenten avboka hela resan först innan hela resan m nya benet behöver bokas om?
 

Mr Basic

Medlem
När man lägger till ett ben på en bef bokning, måste agenten avboka hela resan först innan hela resan m nya benet behöver bokas om?
Nej (med en brasklapp för att man inte vet till 100%). Om de gjorde detta skulle sannolikt många fler bli av med sina award-biljetter (och det hade vi hört :D).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen