Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
Hade samma problem med just Tokyo t/r London då jag inte hittade direkt hem. Finns dock ett par flighter med LH via t.ex FRA som funkar efter man landat i London. Jag valde att ändra hemresan från HND till FRA istället.

Beror ju också på om du har nåt leg kvar att leka med...
Har ju hittat 2 platser i F så det byter man inte så lätt :) ska kolla LH
Hur menar du kvar att leka med? är bokad nu så här:
ARN-BRU-NRT / HND-LHR och behöver sista benet tillbaka till ARN.
 

Matore

Medlem
Lufthansa, Austrian, Swiss är alla tänkbara möjligheter för att komma hem med ett stopp på vägen (finns ju några till bolag som kan funka i teorin). Om sas inte släpper platser har du ju inte så mycket val än detta. Släpper sas platser senare kan du ju alltid boka om för 150 kronor om du hellre flyger direkt.
Ok ja med stopp ja :)
Men har det med svenska Tallinn blivit lättare nu att söka ben för ben eller lägga på ett ben? Var ju tvärkört för nån månad sen.
 

hendberg

Medlem
Har ju hittat 2 platser i F så det byter man inte så lätt :) ska kolla LH
Hur menar du kvar att leka med? är bokad nu så här:
ARN-BRU-NRT / HND-LHR och behöver sista benet tillbaka till ARN.
Menar att du har 4 ben i vardera riktning, så då har du ju marginal tänker jag.
 
Vet inte om jag har rekordet här nu i antal ändringar efter utgången voucher...

Sen jag bokade min påskresa till Dubrovnik i slutet av februari har det skett 7 olika tidtabellsändringar som vid varje tillfälle har krävt samtal till kundtjänsten. Alla gånger har det löst sig så som var möjligt i det som fanns att tillgå enligt AC/Ana/United. Ombokning, tidtabellsändring, ombokning igen osv.

Börjar dock förstå varför SAS vill begränsa *A-bokningarna nu. När andra bolag som Lufthansa, Austrian och Croatian gör tidtabellsändringar så sent inpå som 20 dagar blir det massa krångel för SAS, som får göra jobbet i form av "resebyrå".

Nu ska jag bara bestämma om jag verkligen ska åka...
 

Mr Basic

Medlem
Börjar dock förstå varför SAS vill begränsa *A-bokningarna nu. När andra bolag som Lufthansa, Austrian och Croatian gör tidtabellsändringar så sent inpå som 20 dagar blir det massa krångel för SAS, som får göra jobbet i form av "resebyrå"
Då kan väl SAS kommunicera detta så det blir klart och tydligt vad som gäller! Inte att man ska tvingas ringa 5-10 ggr för att få igenom en (enligt tidigare premisser) fullt rimlig bokning/ändring. Men inte SAS, icke konsekvent är ledordet. :mad:
 
När ska man börja ringa 018- för att hitta en business med Amex 2-4-1 till BKK i början/mitten jan 2022, och vilka bolag kan vara möjliga och vilka stops kan det bli?
 

Senator

Moderator
När ska man börja ringa 018- för att hitta en business med Amex 2-4-1 till BKK i början/mitten jan 2022, och vilka bolag kan vara möjliga och vilka stops kan det bli?

Du kan ha totalt 8 segment och någon form av logisk rutt (SAS definierar). Just nu borde du se Austrian via VIE eller Swiss via ZRH som möjliga alternativ.

Ser också några som har lyckas med EVA som flyger till TPE via BKK från VIE.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen