Cristoffer Cedergren
Medlem
United har massor med partners som inte är med i *A, Azul till exempel.Det känner jag till, men den går att boka med united. Kanske beroende på code share med Star Alliance-bolag (ANA i detta fall)
Tack!
United har massor med partners som inte är med i *A, Azul till exempel.Det känner jag till, men den går att boka med united. Kanske beroende på code share med Star Alliance-bolag (ANA i detta fall)
Tack!
Haha tack! Ja nu är jag verkligen fast... Får ständiga kommentarer om att jag är galen som jagar poäng konstant =)
Dessa kommentarer kommer bytas ut till nyfikenhet och förundran (och kanske lite avundsjuka) när du reser long haul i businessclass för ett par tusen kronor.Haha tack! Ja nu är jag verkligen fast... Får ständiga kommentarer om att jag är galen som jagar poäng konstant =)
Nu har de gjort en förvirrad svensk översättning av coronareglerna, har inte läst igenom allt men såg direkt detta, troligtvis copy-paste fel.
Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance på grund av att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination?
Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare.
Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod
på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in.
Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.
Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
Engelska texten är dock oförändrat.
Det ska naturligtvis stå "från det datum avbokningen gjordes"
What happens to my Amex 2-4-1 voucher if I want to cancel my SAS or Star Alliance bonus trip because the Foreign Office in my country does not recommend traveling to this destination?
Non-expired vouchers will be returned to you and have the same validity as before. Expired vouchers will be returned to you with an extended booking period of 30 days from date of cancellation.
FAQ: Corona EuroBonus | SAS
Hej !
i panik över att jag hade två AMEX vouchers som rinnade ut i slut mars, då bookade jag en resa i Juli till Island. Med anledning av corona tänker vi nu att det kanske inte är super bra ide - och kanske skulle ville flytta den till 2022 - och även en annan destination. Fundera därför på att avboka resan.
Nu pratade jag med SAS kundtjänst - och dom säger att jag förlorar dom vouchers om det inte är beroende på flygavlysning. Men om jag läser på Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS - då gäller just nu ju att UM fraråder resor till hela världen och jag kanska skulle få 30 dagor på mig att hitta en annan resa ? I den svenska text står där att det bara är vid flygavlysning - med den engelska har inte den teksten ? Tänker att dom ju inte har skrivit att UM frarådande skal gälla på resdatum - och kanske man skulle kunne använda det argument på booking datum också ?
Någon som har tip på vad som kan göras om där finns andra möjligheter ?
Tack !
Hej !
i panik över att jag hade två AMEX vouchers som rinnade ut i slut mars, då bookade jag en resa i Juli till Island. Med anledning av corona tänker vi nu att det kanske inte är super bra ide - och kanske skulle ville flytta den till 2022 - och även en annan destination. Fundera därför på att avboka resan.
Nu pratade jag med SAS kundtjänst - och dom säger att jag förlorar dom vouchers om det inte är beroende på flygavlysning. Men om jag läser på Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS - då gäller just nu ju att UM fraråder resor till hela världen och jag kanska skulle få 30 dagor på mig att hitta en annan resa ? I den svenska text står där att det bara är vid flygavlysning - med den engelska har inte den teksten ? Tänker att dom ju inte har skrivit att UM frarådande skal gälla på resdatum - och kanske man skulle kunne använda det argument på booking datum också ?
Någon som har tip på vad som kan göras om där finns andra möjligheter ?
Tack !
Hej !
i panik över att jag hade två AMEX vouchers som rinnade ut i slut mars, då bookade jag en resa i Juli till Island. Med anledning av corona tänker vi nu att det kanske inte är super bra ide - och kanske skulle ville flytta den till 2022 - och även en annan destination. Fundera därför på att avboka resan.
Nu pratade jag med SAS kundtjänst - och dom säger att jag förlorar dom vouchers om det inte är beroende på flygavlysning. Men om jag läser på Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS - då gäller just nu ju att UM fraråder resor till hela världen och jag kanska skulle få 30 dagor på mig att hitta en annan resa ? I den svenska text står där att det bara är vid flygavlysning - med den engelska har inte den teksten ? Tänker att dom ju inte har skrivit att UM frarådande skal gälla på resdatum - och kanske man skulle kunne använda det argument på booking datum också ?
Någon som har tip på vad som kan göras om där finns andra möjligheter ?
Tack !