Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, fast jag nyttjar detta jämnt, brukar ha bokningar varje månad ett år framåt och kunna välja när jag vill åka oavsett om det är Corina eller ej.

Jag tror, och hoppas, på en SAS-avgift snart likt den för Star Alliance. Kanske kan hjälpa lite med fenomenet att awardplatser ryker på några sekunder, om folk vore tvungna att betala en icke-återbetalbar bokningsavgift.

Jag tror, och hoppas, på en SAS-avgift snart likt den för Star Alliance. Kanske kan hjälpa lite med fenomenet att awardplatser ryker på några sekunder, om folk vore tvungna att betala en icke-återbetalbar bokningsavgift.
SAS har ju gjort undersökningar på detta om hur mycket man är beredd att betala för olika saker mm. En Star Alliance avgift skulle inte görna någon skillnad för mig personligen. Jag har flertalet Star Alliance bokinngar i framtiden som jag inte vet om jag kommer göra, det är en billig "full flex" biljett där det man riskerar enbart är några hundralappar.

Vore toppen.
Är väl som i många andra system, det fungerar fram tills några börjar missbruka inbyggda moment, leder lätt till åtstramning som kommer vara till men för många.

Inte så konstigt att det är så svårt att hitta tillgänglighet med sas business om många bokar på ren spekulation för att sedan avboka nära inpå resan. Men i dagens läge är väl det mesta på spekulation, men med det sagt kanske man inte behöver 10 bokningar för det.

Inte så konstigt att det är så svårt att hitta tillgänglighet med sas business om många bokar på ren spekulation för att sedan avboka nära inpå resan. Men i dagens läge är väl det mesta på spekulation, men med det sagt kanske man inte behöver 10 bokningar för det.

I ärlighetens namn tror jag att det är väldigt få som har poängkapital för att kunna låsa resor på det sättet. Gruppen har dock växt kraftigt nu när ingen kunnat bränna poäng på ett år.

Då borde lojalitetsprogram som har sådana avgifter, t.ex. BAEC, ha jättebra tillgång på 1:a klass biljetter!
Så är det inte, folk hugger platserna direkt de släpps och platsbristen är kronisk.

Då borde lojalitetsprogram som har sådana avgifter, t.ex. BAEC, ha jättebra tillgång på 1:a klass biljetter!
Så är det inte, folk hugger platserna direkt de släpps och platsbristen är kronisk.

Löser så klart inte alla problem, däremot upplever jag bättre tillgänglighet med business på BA. Det är ganska logiskt att en prisökning har en negativ effekt på konsumtion.

SAS har ju gjort undersökningar på detta om hur mycket man är beredd att betala för olika saker mm. En Star Alliance avgift skulle inte görna någon skillnad för mig personligen. Jag har flertalet Star Alliance bokinngar i framtiden som jag inte vet om jag kommer göra, det är en billig "full flex" biljett där det man riskerar enbart är några hundralappar.

Givetvis kommer inte alla agera annorlunda pga en sådan avgift. Det är ju upp till var och en hur man spenderar sina pengar, men jag själv skulle t ex inte bränna tusentals kronor på bokningar jag är 95% säker på inte kommer bli av - de pengarna spenderar jag hellre på klokare alternativ för egen del. Jag antar att majoriteten hamnar någonstans mitt emellan kanske.

Men visst, ett mer avskräckande alternativ är så klart att höja poängpriset istället för att sätta en avgift - men riktigt så djävulsk är jag nog inte.... :)

Givetvis kommer inte alla agera annorlunda pga en sådan avgift. Det är ju upp till var och en hur man spenderar sina pengar, men jag själv skulle t ex inte bränna tusentals kronor på bokningar jag är 95% säker på inte kommer bli av - de pengarna spenderar jag hellre på klokare alternativ för egen del. Jag antar att majoriteten hamnar någonstans mitt emellan kanske.

Men visst, ett mer avskräckande alternativ är så klart att höja poängpriset istället för att sätta en
Jag åker ändå på de flesta av mina bokningar, innan Covid var det väldigt sällan jag bokade av något. Nu är det ju en helt annan sak då man månad för månad får flytta fram resor.
Jag kan tex boka 2 resor samma vecka nu för resor längre fram i tiden då man inte vet om något land i Asien eller USA är öppet och säkra då upp med resor till båda destinationerna. Helt klart kommer minst en avbokas.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen