palmen
Moderator
Ja, fast jag nyttjar detta jämnt, brukar ha bokningar varje månad ett år framåt och kunna välja när jag vill åka oavsett om det är Corina eller ej.Tack för svaret. Man skulle med andra ord kunnat kalla det Coronabokning.
Ja, fast jag nyttjar detta jämnt, brukar ha bokningar varje månad ett år framåt och kunna välja när jag vill åka oavsett om det är Corina eller ej.Tack för svaret. Man skulle med andra ord kunnat kalla det Coronabokning.
Håller med Palmen. Man har alltid sina poäng i bokningar, inte på EB-kontot. Sen väljer man vad som blir av eller inte.Ja, fast jag nyttjar detta jämnt, brukar ha bokningar varje månad ett år framåt och kunna välja när jag vill åka oavsett om det är Corina eller ej.
Ja, fast jag nyttjar detta jämnt, brukar ha bokningar varje månad ett år framåt och kunna välja när jag vill åka oavsett om det är Corina eller ej.
SAS har ju gjort undersökningar på detta om hur mycket man är beredd att betala för olika saker mm. En Star Alliance avgift skulle inte görna någon skillnad för mig personligen. Jag har flertalet Star Alliance bokinngar i framtiden som jag inte vet om jag kommer göra, det är en billig "full flex" biljett där det man riskerar enbart är några hundralappar.Jag tror, och hoppas, på en SAS-avgift snart likt den för Star Alliance. Kanske kan hjälpa lite med fenomenet att awardplatser ryker på några sekunder, om folk vore tvungna att betala en icke-återbetalbar bokningsavgift.
Vore toppen.Jag tror, och hoppas, på en SAS-avgift snart likt den för Star Alliance. Kanske kan hjälpa lite med fenomenet att awardplatser ryker på några sekunder, om folk vore tvungna att betala en icke-återbetalbar bokningsavgift.
Inte så konstigt att det är så svårt att hitta tillgänglighet med sas business om många bokar på ren spekulation för att sedan avboka nära inpå resan. Men i dagens läge är väl det mesta på spekulation, men med det sagt kanske man inte behöver 10 bokningar för det.
Jag tror, och hoppas, på en SAS-avgift snart likt den för Star Alliance. Kanske kan hjälpa lite med fenomenet att awardplatser ryker på några sekunder, om folk vore tvungna att betala en icke-återbetalbar bokningsavgift.
Då borde lojalitetsprogram som har sådana avgifter, t.ex. BAEC, ha jättebra tillgång på 1:a klass biljetter!
Så är det inte, folk hugger platserna direkt de släpps och platsbristen är kronisk.
SAS har ju gjort undersökningar på detta om hur mycket man är beredd att betala för olika saker mm. En Star Alliance avgift skulle inte görna någon skillnad för mig personligen. Jag har flertalet Star Alliance bokinngar i framtiden som jag inte vet om jag kommer göra, det är en billig "full flex" biljett där det man riskerar enbart är några hundralappar.
Jag åker ändå på de flesta av mina bokningar, innan Covid var det väldigt sällan jag bokade av något. Nu är det ju en helt annan sak då man månad för månad får flytta fram resor.Givetvis kommer inte alla agera annorlunda pga en sådan avgift. Det är ju upp till var och en hur man spenderar sina pengar, men jag själv skulle t ex inte bränna tusentals kronor på bokningar jag är 95% säker på inte kommer bli av - de pengarna spenderar jag hellre på klokare alternativ för egen del. Jag antar att majoriteten hamnar någonstans mitt emellan kanske.
Men visst, ett mer avskräckande alternativ är så klart att höja poängpriset istället för att sätta en