Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Okej, hoppas de går ut med det snart då jag inte vill att min skall gå till spillo. Eller tycker ni jag ska ringa Tallinn för att lugna nerverna? Går det att maila SAS kundtjänst?
Tallinn har ju redan sagt det, om du ringer dit igen och får samma info är det fortfarande inte officiell info. Lägg ett case till customer support om du känner för det, eller avvakta lite, det är fortfarande 2 månader kvar.

aikelo

Medlem
Fick mail idag från AmEx där de påminner om att checken går ut 31/12. Har Elite. Så det tar nog ett litet tag till innan det har tröskat igenom alla avdelningar...
Fick också ett sånt mail om mitt SAS amex classic där jag aldrig tjänat ihop till en voucher.

Har däremot inte hört nått om mitt Premium där jag har en 241 som går ut 31/12.

Jag har en 2-4-1 där flygningarna med Singapore Airlines har ställts in, bara anslutning till ARN och Frankfurt kvar. Går det fint att avboka på sighten och få tillbaka Poäng och voucher? Och vad gäller med bokningsavgifter för en 2-4-1 där större delen av flights ställts in? Bättre ringa Tallinn?

Doctor-X

Medlem
Jag har en 2-4-1 där flygningarna med Singapore Airlines har ställts in, bara anslutning till ARN och Frankfurt kvar. Går det fint att avboka på sighten och få tillbaka Poäng och voucher? Och vad gäller med bokningsavgifter för en 2-4-1 där större delen av flights ställts in? Bättre ringa Tallinn?

Ja du kan avboka flighten och får tillbaka alla poäng och voucher (förutsatt att de inte gått ut). Du får tillbaka alla bokningsavgifter + service fee, men inte ev. ombokningsavgifter.
Ring Tallin så fixar de allt, räkna dock med ett par månader innan pengarna finns på ditt kreditkort.

amund78

Ny medlem
Har en CT som opprinnelig utløp 15/1-20. Ble først forlenget til 31/8, deretter til 30/11. Nå må jeg bruke denne til en reise neste år - men er usikker på hvem som blir mitt reisefølge. Hvis jeg kun velger å booke SAS-flighter, vil det da være mulig å endre navn på person 2 inntil 24h før avgang, selv om CTen er utløpt?

JKS

Medlem
Vet någon om jag kan boka poängresa med SAS för tre personer (vuxen+14+12år), och använda Amexvouchern eller behöver jag göra två bokningar? I det senare fallet hur lägger jag isåfall upp bokningsstrategin bäst; boka barnen med vouchern och använda SAS fly premium till mig själv?

palmen

Moderator
Vet någon om jag kan boka poängresa med SAS för tre personer (vuxen+14+12år), och använda Amexvouchern eller behöver jag göra två bokningar? I det senare fallet hur lägger jag isåfall upp bokningsstrategin bäst; boka barnen med vouchern och använda SAS fly premium till mig själv?
Ringer du till Tallinn borde de kunna lägga in allt i samma bokning.

Bimbimbap

Medlem
Vänder mig hit igen då jag har fått sån bra hjälp här förr. Jag har en 2-4-1 voucher med en planerad resa till Bali (bröllopsresa) med Singapore Airlines som skulle blivit av i slutet av september. Detta vart inställt. Nu säger Tallinn att SAS kommer sluta förlänga vouchern och sista chansen att boka något kommer vara 30e november. Sen försvinner vouchern helt.

Vi vill åka igen nästa år till hösten eller vintern. Har försökt boka london - Singapore men Singapore airlines erbjuder inga reward resor längre. Thai erbjuder enbart resor 60 dagar i förväg och det enda alternativet som verkar funka för höst/vinter 2021 är turkish airlines..

Är verkligen desperat och vill inte förlora vouchern utan att ha fått en resa för den vilket var anledningen vi började samla. Har runt 200k + poäng och är två pers. Vill åka till något ställe med sol och bad i ca två veckor. Finns det verkligen inga andra möjligheter att boka en resa? Vilka flygbolag förutom turkish airlines går? Att gå från Singapore till turkish känns jäkligt surt..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen