Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänder mig hit igen då jag har fått sån bra hjälp här förr. Jag har en 2-4-1 voucher med en planerad resa till Bali (bröllopsresa) med Singapore Airlines som skulle blivit av i slutet av september. Detta vart inställt. Nu säger Tallinn att SAS kommer sluta förlänga vouchern och sista chansen att boka något kommer vara 30e november. Sen försvinner vouchern helt.

Vi vill åka igen nästa år till hösten eller vintern. Har försökt boka london - Singapore men Singapore airlines erbjuder inga reward resor längre. Thai erbjuder enbart resor 60 dagar i förväg och det enda alternativet som verkar funka för höst/vinter 2021 är turkish airlines..

Är verkligen desperat och vill inte förlora vouchern utan att ha fått en resa för den vilket var anledningen vi började samla. Har runt 200k + poäng och är två pers. Vill åka till något ställe med sol och bad i ca två veckor. Finns det verkligen inga andra möjligheter att boka en resa? Vilka flygbolag förutom turkish airlines går? Att gå från Singapore till turkish känns jäkligt surt..
Kan du inte hitta någon resa med Ess A Ess i business och sedan resa vidare därifrån? Hade bokat till Shanghai och åkt vidare därifrån. Bättre än att voucher går ut. Hårdvaran är riktigt bra! Lycka till :)
5.506fc66e.jpg

Vänder mig hit igen då jag har fått sån bra hjälp här förr. Jag har en 2-4-1 voucher med en planerad resa till Bali (bröllopsresa) med Singapore Airlines som skulle blivit av i slutet av september. Detta vart inställt. Nu säger Tallinn att SAS kommer sluta förlänga vouchern och sista chansen att boka något kommer vara 30e november. Sen försvinner vouchern helt.

Vi vill åka igen nästa år till hösten eller vintern. Har försökt boka london - Singapore men Singapore airlines erbjuder inga reward resor längre. Thai erbjuder enbart resor 60 dagar i förväg och det enda alternativet som verkar funka för höst/vinter 2021 är turkish airlines..

Är verkligen desperat och vill inte förlora vouchern utan att ha fått en resa för den vilket var anledningen vi började samla. Har runt 200k + poäng och är två pers. Vill åka till något ställe med sol och bad i ca två veckor. Finns det verkligen inga andra möjligheter att boka en resa? Vilka flygbolag förutom turkish airlines går? Att gå från Singapore till turkish känns jäkligt surt..
ANA verkar ju gå att boka. De flyger inte till Bali men till ställen nära som Jakarta, Kuala Lumpur, Singapore, Bangkok och Manila. Det gick 3-4 flyg om dagen från Manila till Bali innan Covid

Ändring/avbokning av bonusresor:
  • Du får ändra/avboka bonusresan fram till midnatt dagen före första flighten, förutsättning är att SAS kundtjänst är öppet. Tänk på att Tallinn stänger vid 17 på vardagar och att vanliga Eurobonus-supporten stänger innan midnatt, enbart om man har EBG eller högre kan man komma fram dygnet runt.
  • Om en del av dina poäng har gått ut, får du inte de poängen tillbaka vid ändring/avbokning.
  • Du får tillbaka skatter & bränsletillägg om du avbokar bonusresan innan första flighten har avgått.
  • Ändring kostar 150 SEK per person. Ändringen är dock gratis att göra om den görs inom 24h från bokningstillfälle, eller 24h efter senaste ändringen.
    Man kan bara få tillbaka en ändringsavgift, alla tidigare ändringsavgifter är ej återbetalningsbara.
  • Alla former av förändringar i en bokning räknas som en ändring, lägga till/ta bort flighter. Man kan inte göra någon ändring i en bokning om ens voucher har gått ut, då måste man använda en ny voucher och den gamla brinner inne.
  • Avbokning är gratis, men man får inte tillbaka de 450 kronor man betalat i bokningsavgift, om inte avbokningen görs inom 24h från bokning.

Stämmer detta fortfarande? Jag ändrade en bokning för någon månad sedan och kom på efter 15min att jag ville lägga till ett leg, ringde in igen då och blev ändå debiterad 150kr/person när jag ringde in igen. Hävdade till agenten att det borde vara gratis pga ändring inom 24h, men fick blankt nej. Har letat på SAS hemsida avseende T&C för Star Alliance bokningar men kan inte hitta något avseende ombokningsavgifter.

LOT, Turkish, ANA, Eva Air dyker upp som möjliga alternativ.
Har för mig även Austrian till Asien fungerar och eventuellt också Asiana, eller SAS.

Ni har säkert redan uppmärksammat det, men turkish flyger 787 till just Bali och deras business ser rätt trevlig ut och många talar gott om både hård- och mjukvaran. Om ni missat detta så googla bara "tk 787 business" så får ni upp några bilder. Jag tycker dessutom att den totala restiden ARN-DPS via IST är rätt bra!

Stämmer detta fortfarande? Jag ändrade en bokning för någon månad sedan och kom på efter 15min att jag ville lägga till ett leg, ringde in igen då och blev ändå debiterad 150kr/person när jag ringde in igen. Hävdade till agenten att det borde vara gratis pga ändring inom 24h, men fick blankt nej. Har letat på SAS hemsida avseende T&C för Star Alliance bokningar men kan inte hitta något avseende ombokningsavgifter.
Avbokning gratis inom 24h, ändring 150kr.

Har en bokning till Singapore i början på April. Känns oerhört tveksamt om den blir av så funderar på att boka om nått till nästa höst och troligen då istället till USA. Ses det fortfarande bara som en ändring a 150:-/pp eller behöver man först boka av och sen på nytt betala 450:-/pp med tanke på att man byter ut alla flyg?

Hej, har en voucher som gick ut 191231. Bokade en resa innan utgångsdatumet för att senare avboka denna pga Corona. Vouchern kom sedan att förlängas till 201130. Är det någon här som vet ifall SAS kommer förlänga denna ytterligare autoamtiskt eller om det går att få den ytterligare förlängd? Hur kontaktar jag SAS för detta?

Utöver detta, hur kan jag se status för 2-4-1 vouchers. Hittar inte dessa i. inloggad läge på sas.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen