Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Gjorde en ändring av en resa som först var bokad för en person ARN-CPH-EWR-ORD-ARN med 2-4-1 och som betalades med 50000 poäng.
När jag såg att det släpptes SAS award direktflyg mellan ARN-EWR så ändrade jag bokningen online på sas.se. Då fick jag direkt tillbaka 50000 poäng, men i stället drogs 60000 poäng från kontot. Förstår inte detta riktigt - kostar det mer poäng att flyga ARN-EWR än ARN-CPH-EWR? Eller finns det någon annan förklaring till skillnaden i poängkostnad vid en ändring som denna?

Kanske har du fått FlyPremiumrabatten istället för voucherrabatt. Ring in och be dem fixa. Är samma pris hur man än åker till US bär det bara är SAS-flyg inblandade.
 

MajaKlara

Medlem
Jag ändrade utresan. Det var en bokning med ut- och hemresa och jag gick in på SAS och ändrade under "ändra bokning", och ändrade således ena leget.
 

MajaKlara

Medlem
Kanske har du fått FlyPremiumrabatten istället för voucherrabatt. Ring in och be dem fixa. Är samma pris hur man än åker till US bär det bara är SAS-flyg inblandade.

Går det att ändra från Flypremium till voucher utan att riskera förlora biljetterna? Behöver biljetterna avbokas för att sedan bokas igen för att få -2-4-1? Om de avbokas så riskerar du ju att försvinna...
 

Isak

Ny medlem
Skulle i kväll boka 3 biljetter ARN-EWR t/r. biljetterna skulle betalas med poäng samt två 2-4-1. Eftersom det inte går att använda två 2-4-1 vid en och samma bokning hos SAS började jag med att boka 1 biljett. När jag skulle boka sista två biljetterna var tillgången 0, vid första bokningen var tillgången 4 biljetter. När jag kolla awardhacks.se ska biljetterna finnas men så fort jag hamnar inne på sas.se finns inga biljetter kvar. Är det ett känt problem/fel med 2-4-1?
 

Big Birger

Medlem
Skulle i kväll boka 3 biljetter ARN-EWR t/r. biljetterna skulle betalas med poäng samt två 2-4-1. Eftersom det inte går att använda två 2-4-1 vid en och samma bokning hos SAS började jag med att boka 1 biljett. När jag skulle boka sista två biljetterna var tillgången 0, vid första bokningen var tillgången 4 biljetter. När jag kolla awardhacks.se ska biljetterna finnas men så fort jag hamnar inne på sas.se finns inga biljetter kvar. Är det ett känt problem/fel med 2-4-1?
Klassisk tankevurpa att dra slutsatsen att det finns logik bakom tillgängligheten. Ska man boka 3 platser med 2 st. 2-4-1-vouchrar är det nog bara att ringa in som gäller, för att inte riskera att detta händer.

Fullt möjligt att det blir 4 platser tillgängliga igen om du avbokar din enda plats, men det går nog inte ens att utgå från att det heller stämmer...
 

gjohansson

Medlem
Skulle i kväll boka 3 biljetter ARN-EWR t/r. biljetterna skulle betalas med poäng samt två 2-4-1. Eftersom det inte går att använda två 2-4-1 vid en och samma bokning hos SAS började jag med att boka 1 biljett. När jag skulle boka sista två biljetterna var tillgången 0, vid första bokningen var tillgången 4 biljetter. När jag kolla awardhacks.se ska biljetterna finnas men så fort jag hamnar inne på sas.se finns inga biljetter kvar. Är det ett känt problem/fel med 2-4-1?
Inte första gången alla platserna försvinner även om man bara bokar några av dem. Förmodligen behöver du boka av det du gjorde och ringa för att boka allt (utan någon som helst garanti för att de platserna faktiskt kommer tillbaka)
 

Isak

Ny medlem
Inte första gången alla platserna försvinner även om man bara bokar några av dem. Förmodligen behöver du boka av det du gjorde och ringa för att boka allt (utan någon som helst garanti för att de platserna faktiskt kommer tillbaka)

Okej, surt sätt att lära sig något nytt på, men men...
Spelar det någon roll om jag avbokar nu i kväll genom sas.se eller ringer in i morgon? Finns det andra tankevurpor som jag kan utsättas för, eller bör tänka på? Den 2-4-1 som är använd löper ut i år så den ska ju återbetala oavsett, inga använda poäng har heller löpt ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen