Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här har säkert svarats på redan, men vad händer om man t.ex har bokat någon typ av fullt återbetalningsbar biljett med pengar och fått poäng för det så man tjänat in AMEX vouchern delvis pga det, sen bokar man av den i nästa månad, eller om man bokar av den i nästa år. Går man minus på poäng så att man kan förlora vouchern då?
Det har diskuterats åtskilliga gånger. Gör inte det med flit.

Det här har säkert svarats på redan, men vad händer om man t.ex har bokat någon typ av fullt återbetalningsbar biljett med pengar och fått poäng för det så man tjänat in AMEX vouchern delvis pga det, sen bokar man av den i nästa månad, eller om man bokar av den i nästa år. Går man minus på poäng så att man kan förlora vouchern då?
Poäng och voucher har inget med varandra att göra.
Alla återbetalningar gör att det dras av poäng som kommer inte till ditt eurobonus konto.
Sätter man något sådant i system för att trigga vouchers finns det en risk att du får både Amex och Eurobonuskonto avslutade.

Poäng och voucher har inget med varandra att göra.
Alla återbetalningar gör att det dras av poäng som kommer inte till ditt eurobonus konto.
Sätter man något sådant i system för att trigga vouchers finns det en risk att du får både Amex och Eurobonuskonto avslutade.
Ingen fara, jag ville bara veta hur det fungerade rent tekniskt inför nästa år så jag vet inför framtiden om man behöver tänka "Jag måste försöka handla för X kr mer i år ifall jag eventuellt avbokar den där resan." Inte något man vill få reda på när det är för sent ju så vouchern i så fall försvinner. Men att döma av ditt svar så är det nästan så man måste tänka på saken ändå. Att kontot stängs av helt är ju mycket värre än att vouchern försvinner.

Ingen fara, jag ville bara veta hur det fungerade rent tekniskt inför nästa år så jag vet inför framtiden om man behöver tänka "Jag måste försöka handla för X kr mer i år ifall jag eventuellt avbokar den där resan." Inte något man vill få reda på när det är för sent ju så vouchern i så fall försvinner. Men att döma av ditt svar så är det nästan så man måste tänka på saken ändå.
Att köpa en resa som måste avbokas är inget konstigt i sig. Men säg att du spenderat 90k och behöver 60k spend till. Du köper då en full flex first för 75k och triggar vouchern och sedan när den kommit så bokar du av resan. Du kommer inte få poäng för detta men vouchern triggas och tittar amex vidare på detta riskerar du att få det uppsagt också.

All kreditering in på ditt amex-konto kommer att räknas bort från din totala spend mot voucher.
Du får med andra ord inte mer poäng, eller rättare sagt du får först poäng för köpet och sedan kommer poängen att dras tillbaka (eller du hamnar på minus på amex saldot av poäng).

Kolla läget på SAS hemsida istället (dummybokning), så slipper du ringa in och stå i kö till Tallinn..
2-3 dagar som nämnts stämmer med min bild också.
Vet inte om jag missat något. Vare sig Amex Voucher eller Fly Premium finns som alternativ vid bokning med poäng när jag försöker. Ringde nyss och talade med en engelskspråkig agent. Fly Premium kan bokas via dem fick jag fram efter att ha blivit informera att också där titta på vouchern - som ju inte existerar. För Amex ska det gamla numret 018-numret användas. Vad är känt?

Vet inte om jag missat något. Vare sig Amex Voucher eller Fly Premium finns som alternativ vid bokning med poäng när jag försöker. Ringde nyss och talade med en engelskspråkig agent. Fly Premium kan bokas via dem fick jag fram efter att ha blivit informera att också där titta på vouchern - som ju inte existerar. För Amex ska det gamla numret 018-numret användas. Vad är känt?
Med Firefox funkade det, dock inte IE.

Noterar att LH har väldigt god F-tillgänglighet på nya F-rutten till Bog.. men frågan är då, om man t.ex åker till CUN från BOG antar jag att det räknas som dyrare 3e zon vilket normalt inte är tillåtet? Eller kan det tänkas ses som en reasonable route ändå?

Någon som bokat t.ex ARN-FRA-BOG-CUN? Betalade ni South America eller North America-priset?

• Gilla
Reactions: Gus
Noterar att LH har väldigt god F-tillgänglighet på nya F-rutten till Bog.. men frågan är då, om man t.ex åker till CUN från BOG antar jag att det räknas som dyrare 3e zon vilket normalt inte är tillåtet? Eller kan det tänkas ses som en reasonable route ändå?

Någon som bokat t.ex ARN-FRA-BOG-CUN? Betalade ni South America eller North America-priset?

Byte i 3:e dyrare zon ska väl ej vara tillåtet, men kan ibland gå ändå vad jag läst.
Du bör också bli debiterad för South America om du skulle få igenom det.

Har en 2-4-1 bokad i december ARN-FRA-BOG-SJO och lyckades boka Lufthansa F för mig och maken när de av okänd anledning fanns tillgängliga redan i april Sonen är bokad på samma flighter men i C FRA-BOG och jag ska nu försöka boka F till honom när F släpps två veckor innan avresa. Min fråga är om jag kan göra detta via SAS kundtjänst, eller om det endast kan göras via Tallin?

Jag har ARN-FRA-BOG-SJO och fick South America Priset.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen