Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

barrskog

Medlem
Jag håller på att leta efter en resa till Auckland, via BKK och SYD i första klass. Hittade via Uniteds sida denna resa via London, med B från ARN och sedan E från SYD till AKL.

När jag ringde Tallinn så hittade de dock inte samma resa och sa att jag inte kunde leta genom Uniteds sida, utan ska använda SAS staralliance award-sida. På denna hittar jag dock inga First alls. Har kollat en hel del olika datum och resmål. Visar den First över huvud taget? :)

Funkar inte Uniteds längre eller hade jag otur i Tallinn?
 

Krotan

Medlem
Jag håller på att leta efter en resa till Auckland, via BKK och SYD i första klass. Hittade via Uniteds sida denna resa via London, med B från ARN och sedan E från SYD till AKL.

När jag ringde Tallinn så hittade de dock inte samma resa och sa att jag inte kunde leta genom Uniteds sida, utan ska använda SAS staralliance award-sida. På denna hittar jag dock inga First alls. Har kollat en hel del olika datum och resmål. Visar den First över huvud taget? :)

Funkar inte Uniteds längre eller hade jag otur i Tallinn?

Som jag förstått så visar inte SAS sida First (ännu) men det ska komma i någon framtida release..
 

Berglund

Medlem
Uniteds sida visar tillgången för Uniteds medlemmar. Det är olika bonusprogram och de har olika tillgång. Korrelationen med Eurobonus är ganska hög men det finns massor av exempel när det inte stämmer överens.
 

barrskog

Medlem
Som jag förstått så visar inte SAS sida First (ännu) men det ska komma i någon framtida release..

Ok, tack för svaret! Tja, då är det ju aningen svårt att boka First där igenom. Tips för hur man ska göra? Funkar det inte genom Uniteds eller ska jag prova ringa Tallinn igen?
 

ekf

Medlem
@barrskog Var det "Saver"-platser du hittat via Uniteds sökmotor? Det är endast de som eventuellt går att boka med Eurobonus. Hur som helst så om Tallinn inte ser platserna så blir det svårt att boka om du inte lyckats via SAS egna onlinesök.
Sedan ett tips, kabinklassen "Business" förkortas normalt "C" och inte "B", Premium Economy "Y" och Economy "M". Är man osäker är det bäst att skriva ut hela namnet så undviker man missförstånd. (Ibland används "Y" som Economy och "J" som Business dessutom, dock inte så vanligt här på BC)
När jag inte såg vilken tråd jag stod i så trodde jag först att du syftade på bokningsklasser och letade Revenue-platser :)
 
Last edited:

barrskog

Medlem
@ekf Japp, Savers.

Det löste sig väldigt bra. Jag ringde igen, fick en annan snubbe som var helt grym. Han snickrade och fixade i 30 minuter och vips så hade han hittat i princip den resa som vi hade hittat på United. Klart och betart! Oväntat låga avgifter, så det finns i alla fall en uppsida med att de höjt poängpriserna.
 

ekf

Medlem
Det löste sig väldigt bra. Jag ringde igen, fick en annan snubbe som var helt grym. Han snickrade och fixade i 30 minuter och vips så hade han hittat i princip den resa som vi hade hittat på United. Klart och betart! Oväntat låga avgifter, så det finns i alla fall en uppsida med att de höjt poängpriserna.
Gott! Posta gärna i den här tråden också: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Mehe

Medlem
Börjar få lite stress. Behöver lite hjälp. En av mina 2-4-1 vouchers går ut vid nyår. Har 300k i poäng och vill resa iväg i jan/feb.

Men vart ska jag? Vi är två som åker, vill åka biz/first om möjligt och kriterierna är exotiskt och sol/bad resa.

Här behöver jag era tips..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen