Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ringde vanliga SAS kundtjänst idag och skulle boka en resa. Agenten frågade mig om jag ville använda min voucher varvid jag frågade om det verkligen gick. Ja, svarade agenten. Jag fick intrycket att han tyckte det var en konstig fråga från mig och helt självklart att han kunde applicera vouchern. (Jag bokade dock aldrig med vouchern, så vet ej om det verkligen hade gått)

Vad är det egentligen som avgör om en agent på vanliga kundtjänsten kan applicera en voucher eller inte? Jag är EBB och ringde under dagtid (alltså ej nattetid och blev kopplad till Tallinn). Om man allt oftare kan applicera vouchern hos vanliga SAS så har väl Tallinn spelat ut sin roll? En bokning hos Tallinn tar ungefär 5 minuter och vanliga SAS ca 30-60 minuter, men Tallinn har hårdare regler.

Att någon bryter mot reglerna.
Eller att reglerna ändrats och vissa utbildats för detta. I samband med nya reservationssystemet för star awards online så står det ju bara:

2.13 You will not be able to activate or see campaigns, such as American Express Companion tickets, or benefit from discounts, such as child discounts, in the Star booking system. Campaign offers and/or discounts can only be used when you contact Sales & Service to complete the booking

Och instruktionen för att complete:a sin bokning är att ringa +46 (0)770 727 727 vilket inte är Tallinn.

Med "nya" SAS Star Alliance-verktyget som uppdaterades idag så verkar vi ha fått en förbättring jag inte sett någon skriva om tidigare. Jag kan nu kombinera olika kabinklasser och betala just för dessa istället för som tidigare högsta klassen. Detta fungerar alltså även efter att jag applicerat 2-4-1-vouchern.

Med "nya" SAS Star Alliance-verktyget som uppdaterades idag så verkar vi ha fått en förbättring jag inte sett någon skriva om tidigare. Jag kan nu kombinera olika kabinklasser och betala just för dessa istället för som tidigare högsta klassen. Detta fungerar alltså även efter att jag applicerat 2-4-1-vouchern.
Vad menar du? Man har ju kunnat betala för t.ex business på utresa och first på hemresa tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen