Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gaaah.. tänkt länge boka en kul resa på poäng och voucher för första gången, men det är så jäkla krångligt.
Vill till AKL men hitta intressanta first biljetter dit, tex flyga med Singapore sträckan CPH-SIN är ju omöjligt.. Thai är det ju enklare att hitta tillgänglighet på men då känns det som jag kan spara lite poäng och nöja med med business istället.

Jag är helt enkelt för dålig på det här :(
Problemet är att "alla" nordbor nu vill boka Singapore Airlines First från Köpenhamn, det gör att du måste boka inom några timmar från att de släpps, alternativt ha väldigt tur att de finns kvar längre än så eller nya platser släpps. Singapoer-Auckland har vid enstaka bokningar gått att flyga i First, men det är undantaget som bekräftar regeln.

Finns oftast betydligt mycket mer alternativ om du väljer att flyga i business istället, Singapore Airlines brukar väl släppa 4-8 platser per flight från Köpenhamn/Stockholm.

Problemet är att "alla" nordbor nu vill boka Singapore Airlines First från Köpenhamn, det gör att du måste boka inom några timmar från att de släpps, alternativt ha väldigt tur att de finns kvar längre än så eller nya platser släpps. Singapoer-Auckland har vid enstaka bokningar gått att flyga i First, men det är undantaget som bekräftar regeln.

Finns oftast betydligt mycket mer alternativ om du väljer att flyga i business istället, Singapore Airlines brukar väl släppa 4-8 platser per flight från Köpenhamn/Stockholm.

Ja, det är väl lite där jag hamnat.
Ska ta mig i kragen nu och leta business platser istället.
Kanske kolla in igen om se om Lufthansa har något 2 veckor innan istället.

Min fru och jag åker till Perth i den 8 december. Vi flyger ARN-SIN-PER. Vi kommer in 6:40 till Singapore och vårt flyg till Perth går en timme senare. Nu tänkte vi att vi skulle kunna stanna hela dagen i Singapore och ta ett flyg sent på kvällen istället. Det verkar finnas två awardplatser kvar i business på 00.10-flyget. Kan vi ringa Tallin och boka om så? Och vad händer med bagaget under ett så långt stopp?

Min fru och jag åker till Perth i den 8 december. Vi flyger ARN-SIN-PER. Vi kommer in 6:40 till Singapore och vårt flyg till Perth går en timme senare. Nu tänkte vi att vi skulle kunna stanna hela dagen i Singapore och ta ett flyg sent på kvällen istället. Det verkar finnas två awardplatser kvar i business på 00.10-flyget. Kan vi ringa Tallin och boka om så? Och vad händer med bagaget under ett så långt stopp?
Ja, bara att ringa och hoppas awardplatserna finns kvar.

Ang baggage är det upp till er. Antingen checkar ni det med separata taggar och plockar ut i SIN för nyttjande. Annars om det är en genomgående biljett är det bara att välja att gå det checkat hela vägen.

Helt plötsligt kändes det extra skönt att ha en CPH-SIN-AKL-bokning i First. Avgång feb 2019 och bokades mars 2018.

När jag inte längre vet vad jag ska göra måste jag vända mig till experterna i forumet.

Jag har nu i två dagar spenderat timmar i telefon med AMEX och SAS i Tallinn. Jag har en voucher som jag fått med premiumkortet. Vouchern syns i AMEX system som en premium voucher och i SAS system som en classic voucher. AMEX säger att de skickat all information via mail för att korrigera detta (AMEXhandläggaren talade även direkt med SAS i Tallinn och kopplade mig vidare för att genomföra bokning, men icke!) men SAS säger att de inte kan genomföra en bokning innan AMEX skickat rätt information till de (vad "rätt" information är vet jag inte). Båda är nu nöjda med sin insats i ärendet och det känns som ett låst läge. Jag har hittat tillgänglighet på awardbiljetter som kan försvinna vilken sekund som helst. Vad ska jag göra?

Om man har flera vouchers, ser man samtliga när man klickar på "Du har några specialerbjudanden att välja mellan. Ta vara på dem nu!" på SAS sajt, eller ser man bara en av dem? Anledningen till att jag frågar är att jag bara ser en (som jag fick förra året, giltig till 31 dec 2018), inte den jag borde ha fått i år (giltig till 31 dec 2019).

Om man har flera vouchers, ser man samtliga när man klickar på "Du har några specialerbjudanden att välja mellan. Ta vara på dem nu!" på SAS sajt, eller ser man bara en av dem? Anledningen till att jag frågar är att jag bara ser en (som jag fick förra året, giltig till 31 dec 2018), inte den jag borde ha fått i år (giltig till 31 dec 2019).

Jag har aldrig sett mer än en, även när jag haft två eller tre.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen