Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det här blir i rätt tråd nu.
Jag har en bonusresa bokad i oktober med en Amex voucher från förra året. Jag kommer förmodligen behöva avboka den resan men jag vet inte med säkerhet ännu. Nu tänkte jag boka en annan resa som går av stapeln i augusti och skulle kunna använda vouchern för i år. Om jag ringer till Tallin imorgon, går det att byta voucher så att jag använder den äldsta till resan i augusti och den nya till resan i oktober?
Mig veterligen kan du itne byta vilken voucher du använder, om du inte avbokar den andra resan först. De kommer alltid att ta den äldsta vouchern när man gör en bokning.

De kommer alltid att ta den äldsta vouchern när man gör en bokning.
Om man inte ber om något annat ja. Om man har två vouchers med olika utgångsdatum när man bokar kan man välja vilken som ska användas, men det är inte samma sak som att byta i en befintlig bokning.

Tjenare.
Jag har snart 2 st 2-4-1 vouchers problemet är att jag sitter inne med omkr 90k Eurobonuspoäng.

Morsan är sugen på någon resa med mig och brorsan och hon sitter inne med kanske 300-400k Eurobonuspoäng, men ingen 2-4-1 voucher. Finns det något sätt att vi kan boka en resa med min voucher och hennes poäng?

Enda sättet är att överföra poäng från mammas konto till ditt och betala överföringsavgiften till SAS. Om jag minns rätt så är avgiften 5 öre per poäng, det blir snabbt en slant om du för över större poängmängder. Dessutom finns det regler för hur många poäng du får lov att ta emot under ett år.

Tjenare.
Jag har snart 2 st 2-4-1 vouchers problemet är att jag sitter inne med omkr 90k Eurobonuspoäng.

Morsan är sugen på någon resa med mig och brorsan och hon sitter inne med kanske 300-400k Eurobonuspoäng, men ingen 2-4-1 voucher. Finns det något sätt att vi kan boka en resa med min voucher och hennes poäng?

För över 10k poäng från mamma till dig, sedan bokar du och din bror med dina poäng (100k) och en av dina vouchers. Mamma bokar samma resa separat (100k poäng).
SAS business.

Edit. Brorsan står för överföringsavgiften eftersom han glider med utan poäng och voucher (självklart betalar du med SAS Amex och sedan får han swisha dig :D)

Edit 2. Alternativt överför ni 60k poäng från mamma till dig, sedan bokar du åt alla 3 (150k poäng) med båda dina vouchers. Edit 1 gäller fortfarande.

Edit 3. Att överföra 10k poäng kostar SEK500.

Last edited:
Någon som vet om de ändrat 4 segment till 4 byten? (se bifogad bild)

Attachments

• F356C9FB-297A-44AF-9439-CF65875B07A2.png
    F356C9FB-297A-44AF-9439-CF65875B07A2.png
    128,4 KB · Visningar: 437
Du kan nog utgå ifrån att det där är skrivet av någon lekman på AmEx som inte inser skillnaden mellan byten och segment. Bortse från informationen ifrån dem och läs på här så får du se vad det är som faktiskt gäller.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen