Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,

Har en fråga, tror och är rätt säker på att denna bokning är möjlig, någon som har erfarenhet kanske. Utifrån vad jag läst verkar det möjligt.

Har bokat med 2-4-1 vouchern:

ARN-FRA-GIG
GIG-FRA-ARN

Dagarna innan satsar vi på en weekend till Milano, hemresa måndag till ARN, utresa mot Rio på tisdag.

Borde jag inte kunna ändra så att resan till Rio börjar i Milan? Så slipper jag upp och vända på ARN, samt få fördel av genomgående biljett från Milano?
Förutsatt att platser finns.

Därtill behöver jag endast betala för en enkel till Milano!:)

Hej,

Har en fråga, tror och är rätt säker på att denna bokning är möjlig, någon som har erfarenhet kanske. Utifrån vad jag läst verkar det möjligt.

Har bokat med 2-4-1 vouchern:

ARN-FRA-GIG
GIG-FRA-ARN

Dagarna innan satsar vi på en weekend till Milano, hemresa måndag till ARN, utresa mot Rio på tisdag.

Borde jag inte kunna ändra så att resan till Rio börjar i Milan? Så slipper jag upp och vända på ARN, samt få fördel av genomgående biljett från Milano?
Förutsatt att platser finns.

Därtill behöver jag endast betala för en enkel till Milano!:)
Det funkar alldeles utmärkt att börja från Milano. Det blir en så kallad Origin Open-Jaw. Har själv en likande bokning fast AUA som destination. Börjar i BCN och slutar i CPH.

Last edited:
Det funkar alldeles utmärkt att börja från Milano. Det blir en så kallad Origin Open-Jaw. Har själv en likande bokning fast AUA som destination. Börjar i BCN och slutar i CPH.

Tack för svar =), och det är ännu bara 140.000 poäng totalt? Är inte mer för att det är open jaw? Eller omvänd sådan.

Jag tänkte dela med mig om min senast bokade resa Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 29 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ringde som vanligt till Tallinn-numret men hamnade hos en svensktalande agent.
Efter de vanliga frågorna om säkerhetskod frågade jag om jag hamnat i Tallinn, Det hade jag ej!
Hade hamnat i Övik (vilket jag tycker är extra kul eftersom jag är därifrån)

Fick chansen att fråga lite om reglerna nu och hon höll med om att det inte är lätt att hänga med när de ändras så ofta.
Hon hade verkligen stenkoll på alla regler,
Fick klart för mig följande regler (för min resa till Nordamerika / Boston)

- Max 1 mellanlandning i Europa, fler mellanlandningar okej inom skandinavien)
ARN-PRG-ZRH-BOS ej okej
ARN-CPH-ZRH-BOS okej

- Fler mellanlandningar i USA på vägen hem ok
BOS-EWR-YUL-ZRH ok

- OK med 3 leg ut, 5 leg hem

Lätt att hänga med i reglerna är det inte!
Speciellt eftersom de inte finns officiellt nånstans!?

Rapporterades på facebook om att Tallinn numera debiterar lägre pris på resor om man åker First ut och sen Business hem på en Star Alliance bokning (dvs samma regler som för SAS).
Tydligen helt nytt och det hade kollats upp med Supervisor i Tallinn att det faktiskt var korrekt och verkade vara så också då det gick igenom.

Detta är helt klart något positivt för oss resenärer att slippa betala för dyraste klassen på hela resan om man bara hittar det åt ena hållet.

Jag tänkte dela med mig om min senast bokade resa Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 29 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ringde som vanligt till Tallinn-numret men hamnade hos en svensktalande agent.
Efter de vanliga frågorna om säkerhetskod frågade jag om jag hamnat i Tallinn, Det hade jag ej!
Hade hamnat i Övik (vilket jag tycker är extra kul eftersom jag är därifrån)

Fick chansen att fråga lite om reglerna nu och hon höll med om att det inte är lätt att hänga med när de ändras så ofta.
Hon hade verkligen stenkoll på alla regler,
Fick klart för mig följande regler (för min resa till Nordamerika / Boston)

- Max 1 mellanlandning i Europa, fler mellanlandningar okej inom skandinavien)
ARN-PRG-ZRH-BOS ej okej
ARN-CPH-ZRH-BOS okej

- Fler mellanlandningar i USA på vägen hem ok
BOS-EWR-YUL-ZRH ok

- OK med 3 leg ut, 5 leg hem

Lätt att hänga med i reglerna är det inte!
Speciellt eftersom de inte finns officiellt nånstans!?

Nytt samtal idag,
Hamnade i Tallinn denna gång.

Inga problem att boka om till
GOT-BRU-ZRH-BOS
BOS-ZRH-OSL-ARN

Lotteri!

• Gilla
Reactions: Gus
Rapporterades på facebook om att Tallinn numera debiterar lägre pris på resor om man åker First ut och sen Business hem på en Star Alliance bokning (dvs samma regler som för SAS).
Tydligen helt nytt och det hade kollats upp med Supervisor i Tallinn att det faktiskt var korrekt och verkade vara så också då det gick igenom.

Detta är helt klart något positivt för oss resenärer att slippa betala för dyraste klassen på hela resan om man bara hittar det åt ena hållet.
Perfekt då blir det SQ First och EVA Biz på samma bokning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen