Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick samma mail idag, ser ut att vara helt felaktigt då jag ligger mittemellan min första och andra voucher (amex elite). Någon har lyckats göra ännu ett felaktigt massutskick skulle jag gissa

Du kan nog utgå ifrån att det där är skrivet av någon lekman på AmEx som inte inser skillnaden mellan byten och segment. Bortse från informationen ifrån dem och läs på här så får du se vad det är som faktiskt gäller.

Jag tror inte heller man ska överanalysera detta. Jag tror att dom syftar på 4 stopp per resväg. Dvs 4 på utresan och 4 på hemresan. Och det stämmer väl med hur reglerna efterlevs idag?

nej 3 stops idag, plus destination. Så det är väldigt underligt skrivet
Korrekt, jag menade segment inte stopp...
Men jag undrar hur många "normala" resenärer som vet vad ett segment eller leg är. Så det är nog smart av Amex att kalla det stopp - "normalt" folk skulle ändå aldrig tänka sig att mellanlanda så många gånger. ;)

• Gilla
Reactions: Gus
Jag vet inte om det är något nytt men det står att: Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle.
Betyder det att om man har 2 st Amex vouchers, kan man inte applicera 2 st vouchers och boka bonusresor för 4 personer som en bokning?

Amex skrev:
När du handlar för 150 000 kr under ett kalenderår får du möjlighet att boka en valfri EuroBonus-resa till halva poängpriset med SAS Bästa pris eller Star Alliance för upp till två personer. Handlar du för ytterligare 150 000 kr får du möjlighet att boka en resa till.

Villkor:
Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS Bästa pris eller Star Alliance.
När du som SAS EuroBonus American Express Elite Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen.
Ytterligare en 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS Bästa pris eller Star Alliance om du handlar för minst 300 000 kr inom samma kalenderår.
Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa måste ske inom förmånens giltighetstid.
Denna period kan inte förlängas.
Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng.
Skatter och avgifter tillkommer och omfattas inte av förmånen.
Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng.
Med reservation för tillgänglighet.
Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år.
Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle.
Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år.
Poängrabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.
SAS EuroBonus American Express Elite Credit Card | Amex

@Dr. Miles nej, sådär har det stått länge, inget nytt.

Avsikten är att du inte kan applicera mer än en voucher per en eller två personer.
Med andra ord, du kan endast uppnå 50% poängrabatt, det går inte att först få 50% rabatt med en voucher och därefter applicera nästa voucher och därigenom få ytterligare 50% rabatt, då skulle du endast betala 25% av poängpriset av den ursprungliga resan och det tillåter de inte.

@Dr. Miles nej, sådär har det stått länge, inget nytt.

Avsikten är att du inte kan applicera mer än en voucher per en eller två personer.
Med andra ord, du kan endast uppnå 50% poängrabatt, det går inte att först få 50% rabatt med en voucher och därefter applicera nästa voucher och därigenom få ytterligare 50% rabatt, då skulle du endast betala 25% av poängpriset av den ursprungliga resan och det tillåter de inte.
Tack. Sett samma text på Amex poängsida under aktuell spend och undrat lite..

Funderar på att flyga till Costa Rica, San josé (SJO) och använda en 2-4-1 voucher. Är det rätt uppfattat att man bara får ha ett leg i sin destinationszon? Så om jag flyger t.ex. via Kanada eller USA kan jag inte mellanlanda i Panama?

Tacksam för svar.

Funderar på att flyga till Costa Rica, San josé (SJO) och använda en 2-4-1 voucher. Är det rätt uppfattat att man bara får ha ett leg i sin destinationszon? Så om jag flyger t.ex. via Kanada eller USA kan jag inte mellanlanda i Panama?

Tacksam för svar.
Det stämmer. Man får inte ha mer än ett byte i destinationszonen. Passerar du via Bogota som för övrigt funkar bra rent tidtabellsmässigt, så betalar du priset för den högre zonen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen