Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@aruba1 man kan ringa in till Amex och be att de splittar korten till varsitt inloggningskonto. Då får varje kort sitt eget användarnamn och lösenord och du ser enkelt debiteringar på respektive kort samt även din sammanställning, i den gråa listen ute till höger för respektive kort.

Det tar dock någon vecka för Amex att splitta korten. Den svenska kundtjänsten lägger en begäran till England och därefter tar det lite tid men det fungerar bra!

@aruba1 man kan ringa in till Amex och be att de splittar korten till varsitt inloggningskonto. Då får varje kort sitt eget användarnamn och lösenord och du ser enkelt debiteringar på respektive kort samt även din sammanställning, i den gråa listen ute till höger för respektive kort.

Det tar dock någon vecka för Amex att splitta korten. Den svenska kundtjänsten lägger en begäran till England och därefter tar det lite tid men det fungerar bra!

Jag har precis samma problem efter att ha införskaffat ett "nytt" premium. Korten är kopplade till samma konto efter rekommendation från kundtjänst då man på detta sätt skulle få med sig statistik etc. från tidigare. Jag frågade då också om möjligheten att få en till voucher på detta sätt, vilket skulle gå bra. Dock så kan man ju aldrig lita på kundtjänst även om Amex alltid är väldigt trevliga. Antar att jag får börja med att ringa och be om samma split.

Är det någon här som har erfarenhet av att skaffa ett extra SAS Amex och har fått en till voucher? Någon som inte fått? Vore dumt att lägga 150k i spend på ett kort i onödan ;)

God morgon, jag håller på och försöker komma underfund med hur jag hittar en möjlig bonusresa. Jag har tittat på ARN - MID, men är nu inne på ARN - CUN. Jag använder Uniteds bokningsfunktion för att försöka hitta biljetter. När jag kollar via Star Alliance´s bokningsfunktion så får jag en annan route (och flygtid), Stasr Alliance föreslår bla Air Canada, vilket United inte gör. Så vad göra?

God morgon, jag håller på och försöker komma underfund med hur jag hittar en möjlig bonusresa. Jag har tittat på ARN - MID, men är nu inne på ARN - CUN. Jag använder Uniteds bokningsfunktion för att försöka hitta biljetter. När jag kollar via Star Alliance´s bokningsfunktion så får jag en annan route (och flygtid), Stasr Alliance föreslår bla Air Canada, vilket United inte gör. Så vad göra?
God morgon! Vad menar du med Star Alliance bokningsfunktion? SAS i Tallinn? I så fall är vad de ser det som är tillgängligt för dig att boka med Eurobonus.

OK, bokningsfunktion kanske är fel ord, men man kan ju kolla vad som går att boka där. SAS i Tallin, undrar eftersom det inte verkar helt självklart att de vet vad som finns på andra bolag inom Star Alliance.

OK, bokningsfunktion kanske är fel ord, men man kan ju kolla vad som går att boka där. SAS i Tallin, undrar eftersom det inte verkar helt självklart att de vet vad som finns på andra bolag inom Star Alliance.
Var är det andra stället du tittar förutom Uniteds sida? United visar bara sträckor där det finns tillgänglighet med United miles.
Tallinn kan se exakt samma sak förutsatt att det går att boka med EuroBonus. Alla möjliga sätt att flyga från A till B kommer inte upp om du söker A till B, man måste oftast söka segment för segment för att få fram en specifik routing om det inte är typ rakaste vägen. All info om detta står i posten som är klistrad i forumet för hur man söker bonusresor med Uniteds hemsida.

Hoppas det här blir i rätt tråd nu.
Jag har en bonusresa bokad i oktober med en Amex voucher från förra året. Jag kommer förmodligen behöva avboka den resan men jag vet inte med säkerhet ännu. Nu tänkte jag boka en annan resa som går av stapeln i augusti och skulle kunna använda vouchern för i år. Om jag ringer till Tallin imorgon, går det att byta voucher så att jag använder den äldsta till resan i augusti och den nya till resan i oktober?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen