Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Tack för era svar, men om ni nu alla bara använder det till att flyga business med star alliance bolagen , vad landar ni på för kostnader för biljetterna då, och hur får ni ihop så mycket poäng ? Jag tyckte jag med mina 2 vochers och 140 000 poäng hade fått ihop mycket men det räcker inte långt om man ska flyga business 4 pers . Och som sagt några business biljetter hittar jag inte ens på sas sida när man kollar på att boka med poäng .
Det finns hur mycket som helst skrivet om allt du frågar om. Genom att det upprepas fler gånger gör du det bara svårare för alla att hitta det som faktiskt är aktuellt. Om du spenderar ett par timmar med att läsa trådar lär du hitta svar på allt du undrar över och mer därtill.
 

Gajonen

Medlem
Det finns hur mycket som helst skrivet om allt du frågar om. Genom att det upprepas fler gånger gör du det bara svårare för alla att hitta det som faktiskt är aktuellt. Om du spenderar ett par timmar med att läsa trådar lär du hitta svar på allt du undrar över och mer därtill.
Jag har sökt och läst och tycker inte alls att jag hittar svaren jag söker , men på de senaste inläggen blev jag mycket klokare.
 

Kimmen00

Medlem
Som jag skrev för ngn dag sedan i posta lyckade bokningar:
4 platser i business för familjen till USA under påsklovet 2019. Med Lufthansa och air Canada. Gick även att mecka till under sporten men las Vegas är för kallt då. Svårt att hitta till Miami, fanns men dassiga flighter.
Har tidigare åkt till Texas och Miami under höstlovet tidigare år, med sas och Lufthansa (i business).

Att hitta 4 platser under höstlovet 2018 var tvärkört, letat månader, slutade med F&F-biljetter istället.

Så visst går det att åka till USA på loven.. Men kräver en del trixande.
Asien är lättare (men mer poäng krävs).
 

Dr. Miles

Expert
Jag har sökt och läst och tycker inte alls att jag hittar svaren jag söker , men på de senaste inläggen blev jag mycket klokare.
1, Först, söker du platstillgång på Uniteds webbsida. Vänligen läsa genom den här guiden
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

2, När du har kollat tillgängliga platser på dina önskade flighter/datum, noterar du all i en lista.

3, Sedan ringer du till Tallinn (eftersom den här tråden handlar om Amex 2-4-1 voucher) och följer instruktionen nedan..

Procedur av bokning per telefon:
  • Ring till flygbolagets callcenter.
  • Koppla till en agent och berätta ditt bonuskortsnummer. Vissa amerikanska flygbolag har taligenkänningssystem. Säg ”agent” flera gånger, så kopplas du vidare till en agent och slipper arbeta dig igenom det automatiska systemet.
  • Säg att du vill boka bonusresa. Berätta om antal resenär du vill boka för.
  • Säg att du vill flyga:
  • varifrån och vart (t ex från Stockholm till Frankfurt)

  • med vilket flygbolag, (t ex SAS)

  • med vilket flightnummer, (t ex SK673)

  • vilket datum, (t ex 1 dec 2011)

  • i vilken kabinklass. (t ex Business class)

Fortsätt sedan med nästa flyg:
  • varifrån och vart (t ex från Frankfurt till Singapore)
  • med vilket flygbolag, (t ex Lufthansa)
  • med vilket flightnummer, (t ex LH778)
  • på vilket datum, (t ex 1 dec 2011)
  • i vilken kabinklass. (t ex First class)
Fortsätt tills du får som du önskar.
  • Agenten berättar om hur många miles/poäng som behövs.
  • Agenten frågar om resenären(-erna)s namn och titel.
  • Agenten frågar om resenären(-erna)s födelsedatum (speciellt när barn är med i bokningen).
  • Du får bokningsnummer.
  • Du får besked om skatter och avgifter.
  • Agenten frågar om ditt kreditkortsuppgifter.
  • När agenten har bokat klart, kolla bokningen på flygbolagets webbsida.
    (ofta heter det ”Manage my reservation” eller liknande)

Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng? - BusinessClass.se
 

Berrsus

Medlem
Sitter och spanar på att boka om till LH F nästa helg. Nu när Amex-numret är stängt på helgerna, det finns inget annat sätt att boka om en EB-resa bokad med vouchern under helgen? Inte ens SAS Diamond supporten hjälper till?
 

squeezen

Medlem
Sitter och spanar på att boka om till LH F nästa helg. Nu när Amex-numret är stängt på helgerna, det finns inget annat sätt att boka om en EB-resa bokad med vouchern under helgen? Inte ens SAS Diamond supporten hjälper till?
Nej det är bara att vänta och hoppas platser finns kvar på måndag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen